جشنواره توانمندی‌های عشایر اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایری اردبیل گفت: جشنواره توانمندی‌های عشایر استان اردبیل سوم مردادماه در مجتمع شورابیل اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره توانمندی‌های عشایر اردبیل برگزار می‌شود

معرفت آذری در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: جشنواره توانمندی‌های عشایر شهرستان اردبیل سوم مردادماه در مجتمع شورابیل اردبیل برگزار می‌شود و در این جشنواره توانمندی‌ها و تولیدات عشایر منطقه به نمایش در می‌آید.

او تصریح کرد: در جشنواره عشایر از عشایران ریش‌سفید نیز دعوت شده است تا مشکلات و مطالبات خود را در این جشنواره برای مسئولان بیان کنند و راهکارهای لازم برای حل این مطالبات ارائه و عملیاتی شود.

مدیرکل امور عشایری استان افزود: برگزاری جشنواره‌های عشایر با اولویت بررسی مطالبات و مشکلات عشایر انجام می‌شود و این جشنواره‌ها مختص سخنرانی نبوده بلکه در صدد هستیم به دستاورد اساسی برای حل مشکلات عشایر در این جشنواره‌ها دست یابیم.

آذری بیان کرد: یک هزار و 800 کیلومتر راه عشایر وجود دارد که توانسته‌ایم یک هزار و 400 کیلومتر از این راه را بازسازی و ساماندهی کنیم و بقیه راه‌ها نیز در حال ساماندهی است.

او گفت: از دیگر اقدامات اساسی برای عشایر توزیع آب است که این امر با تانکر به طور مناسب در مناطق عشایری استان اردبیل انجام می‌شود و امسال برنامه ریزی شده با بیش از 300 تانکر آب مورد نیاز در مناطق عشایر توزیع شود و اعتباراتی برای خرید تانکر آبرسانی اختصاص یافته است.

مدیرکل امور عشایری استان اظهار کرد:‌ از مشکلات اساسی عشایر آب شرب و راه است که انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی نیز در این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا دغدغه قشر عشایر برطرف شود.

آذری با قدردانی از تلاش ها و پیگیری‌های امام جمعه و استاندار اردبیل بیان کرد: این مسئولان با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات قشر عشایر استان هستند.

او ارزش تولیدات عشایر استان اردبیل را 20 هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: عشایر استان 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 42 هزار و 500 تن شیر، پنج هزار و 400 تن پنیر، یک هزار و 500 تن پشم، بیش از 23 هزار متر مربع صنایع دستی و نیز محصولات باغی و زراعی تولید می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار