معاون استاندار خراسان جنوبی: آموزش های کاربردی فنی و حرفه ای برای توسعه اشتغال مورد توجه باشد

بیرجند(پانا) _معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از آموزش‌های مقدماتی فنی و حرفه ای نیاز است آموزش‌های کاربردی و نهایی برای بالا بردن سطح اشتغال استان صورت گیرد .

کد مطلب: ۹۳۱۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار خراسان جنوبی: آموزش های کاربردی فنی و حرفه ای برای توسعه اشتغال مورد توجه باشد

مشیرالحق عابدی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید اقدامات شایسته‌ای با برنامه ریزی برای بازار فروش محصولات تولیدی استان انجام شود.

او گفت: تولیدات استان باید بر مبنای بازار فروش باشد و اگر مهارت‌آموزی در راستای بازار فروش بوده به طور قطع در امر فروش محصولات و تولیدات موفق خواهیم شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اگر به گونه‌ای برنامه ریزی شود که استان در راستای بومی سازی برای تولیدات اقدام کند به طور قطع این موفقیت برای آموزش گیرندگان و آموزش دهندگان خواهد بود.


عابدی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌هایی بر مبنای نیازسنجی بازار برگزار می‌کند که بسیار شایسته و ارزشمند است تصریح کرد: یک سری اقداماتی در راستای اشتغال خرد خانگی انجام شده و این اشتغال نیاز به آموزش بیشتر دارد و باید بعد از ایجاد بازار فروش برای محصولات نیز آموزش‌ها گسترده تر شوند.


عابدی ادامه داد: سطوح آموزش مانند سطوح اشتغال متفاوت است و باید سطوح آموزش کارآموزان نیز بالاتر باشد؛ اقدامات خوبی صورت گرفته اما انتظار است بعد از آموزش‌های مقدماتی آموزش‌های کاربردی نیز برای بالابردن سطح اشتغال صورت گیرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد و خراسان جنوبی در طرح مهارت آموزی رتبه دوم کشور را دارد.


عابدی اظهار کرد: در طرح کارورزی و مهارت آموزی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته دولت نیز اعتباراتی مدنظر قرار داده و برای بروزرسانی تجهیزات فنی و حرفه‌ای اقداماتی شده که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.


او افزود: بر اساس نیاز بازار آموزش‌ها باید داده شود در غیر این صورت اگر آموزشی منجر به اشتغال نشود باید از سیاست‌های فنی و حرفه‌ای حذف شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار