آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند-پانا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای گلابتون بیرجند خبرداد و افزود: در سومین روز از هفته مهارت تعداد ۲۳ آموزشگاه آزاد همزمان در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۴۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در خراسان جنوبی افتتاح شد

حسین خوشایند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد گلابتون بیرجند گفت: از این تعداد ۱۲ آموزشگاه آزاد در بیرجند، دو آموزشگاه آزاد در بشرویه، یک آموزشگاه آزاد در طبس، یک آموزشگاه آزاد در فردوس، چهار آموزشگاه آزاد در قاین، دو آموزشگاه آزاد در نهبندان و یک آموزشگاه آزاد نیز در درمیان بوده است .

او افزود: طی چهار ماهه نخست امسال ۳۷۴ هزار و ۶۴۵ نفر ساعت آموزش به بانوان و ۸۹ هزار و ۲۹۸ نفر ساعت آموزش به آقایان داده شد و در مجموع ۲ هزار و ۴۳۲ نفر دوره آموزش فنی و حرفه ای در آموزشگاه های آزاد استان به آقایان و بانوان داده شده است .

خوشایند تصریح کرد: همچنین ۱۷۸ آموزشگاه آزاد فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۲ آموزشگاه آزاد در حوزه زنان، شش آموزشگاه آزاد در حوزه مردان و ۶۰ آموزشگاه آزاد در حوزه دو منظوره است .

او با بیان اینکه ۴۳۵ دوره طی چهار ماهه نخست امسال در آموزشگاه های آزاد استان اجرا و تعداد ۱۲۸ حرفه آموزش داده شده است ادامه داد: امورمالی بازرگانی، امور اداری، برق، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، خدمات تغذیه ای، ساختمان، صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع پوشاک، طلا و جواهرسازی، فرش، فناوری اطلاعات، گردشگری، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، مراقبت و زیبایی، معماری و مکانیک گروه های آموزشی اجرا شده در این آموزشگاه ها بوده است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مهم ترین نیاز امروز جوانان اشتغال است لذا برای داشتن اشتغال نیز مهارت لازم است و جوانان قبل از هر چیزی باید مهارت های خود را افزایش دهند و در جهت توسعه و رونق بازار گام بردارند .

خوشایند با بیان اینکه بازاریابی و فروش محصولات مهم بوده که این فرایند در آموزشگاه های آزاد شکل گرفته است اظهار کرد: نگاه سازمان فنی و حرفه ای به آموزشگاه های آزاد تغییر کرده و این نگاه به دنبال توسعه، رشد، رونق و بالندگی است و امروز آموزشگاه های آزاد از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند و می توانند کمک یار مردم باشند .

او افزود: سال گذشته ۸ هزار و ۲۰۰ نفر دوره آموزش فنی و حرفه ای در بخش خصوصی ارائه شده و امسال پیش بینی می شود این آموزش ها به ۹ هزار نفر دوره افزایش یابد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: همچنین تاکنون در بخش دولتی هم اقدامات خوبی شده و در سال گذشته حدود ۲۲ هزار نفر دوره آموزش اجرا شد و در مجموع ۳۱ هزار نفر دوره در استان از ظرفیت های فنی و حرفه ای استفاده کردند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: بیش از ۵۰ درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند و این یک مشکل بزرگ برای بحث اشتغال در استان است .

عباس رکنی تصریح کرد: داشتن مهارت قبل از هر کاری مهم است و سازمان فنی و حرفه ای اقدامات شایسته ای در سطح استان و کشور برای توانمندسازی جوانان انجام داده که قابل تقدیر است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار