مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع داوران سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز:

گذشته فرهنگی وتمدنی استان زنجان سبقه ای مذهبی دارد

زنجان (پانا) - آیین تجلیل از داوران بخش پژوهشی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت و مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزارشد.

کد مطلب: ۹۳۰۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
گذشته فرهنگی وتمدنی استان زنجان سبقه ای مذهبی دارد

به گزارش کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و انتشارات سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ، ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان قلب ایران است گفت: خانواده های زنجانی حساسیت ویژه درتربیت دینی فرزندان دارند و بخش اعظمی از تربیت درخانواده برعهده مادران است که این کار را با قلب وبا مهر و عاطفه خویش انجام می‌دهند.

وی با یادآوری آمار بالای مدارس روستایی و زیر ده نفر استان افزود: در سطح استان ما معلمان عزیز بسیاری هستند که در سخت‌ترین شرایط و درمناطق صعب العبور با تمام وجود خدمت می‌کنند و کار آموزش و پرورش در استان زنجان کار دل است و کار این عزیزان بسیار ارزشمند است وهمکارانی که دراین بین درحوزه تربیتی هستند کار خارق العاده انجام می‌دهند.

رفیعی تصریح کرد: گذشته فرهنگی وتمدنی استان زنجان سبقه‌ای مذهبی دارد و بزرگانی چون آیت الله شبیری زنجانی و دیگر مراجع عظام موید این امر است و در بین آنان شیخ اشراق همچون ستاره فروزان جمع شخصیت‌های دینی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دوره ایلخانان دوره شکوفایی مذهب و تشیع دراستان است و دوره نوزایی اسلام در ایران پس از حمله مغول از زنجان شروع می‌شود و در دوره‌های تاریخی بعد از آن نیز زنجان جزو مناطق تاثیر‌گذار می‌باشد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین پیامبراعظم (ص) اظهار داشت: زنجانی‌ها به این وصیت پیامبر عمل نموده اند و بزرگترین دارالقرآن‌های کشور در زنجان است و در مورد اهل بیت نیز عشق و ارادت ویژه‌ای دارند که نمونه بارز آن عزاداری بی پیرایه و بدون هیچ بدعتی و کاملا حسینی در حسینیه اعظم زنجان است و در تمام شهرهای زنجان نیز همین سبک عزاداری مرسوم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به حضور موثر زنجانی‌ها در مبارزات قبل از انقلاب بیان نمود: شهدای بسیاری در دوران دفاع مقدس از این استان تقدیم شده که با توجه به نسبت جمعیتی استان جزو بیشترین شهدا در سطح کشور می‌‍باشد و مردمان بسیار ولایی دارند.

رفیعی با اشاره به عامل بودن مردم استان در عمل به شعار رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی گفت: سعی نمودیم مسابقات را به بهترین نحو انجام دهیم که در این راه همکاران وزارتی نیز کمک شایانی نمودند.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه مدرسه در سند تحول ابراز داشت: مدرسه در سند تحول،محل تبادل فرهنگ و کانون نقل و انتقال داده از طریق آموزش‌های هم طراز است و این اردوها نیز بخشی از آنها است.

رفیعی در پایان با اشاره به تجلیل از خانواده های شهدای دانش اموزان قرآنی در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه ایم کار را ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد میهمانان با خاطره ای خوش استان را ترک نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار