واکنش موسوی لاری به اظهارات نظری درباره وقایع 18 تیر 78: کذب است

تهران (پانا) - وزیر کشور دولت اصلاحات اظهارات فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سال 78 درباره حوادث رخ‌داده در کوی دانشگاه را کذب خواند.

کد مطلب: ۹۲۹۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
واکنش موسوی لاری به اظهارات نظری درباره وقایع 18 تیر 78: کذب است

سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر وقت کشور در جریان اتفاقات رخ‌داده در هجدهم تیرماه 78 در کوی دانشگاه تهران حضور داشت. او حالا به اظهارات سردار فرهاد نظری که در آن زمان فرمانده انتظامی تهران بزرگ بود، واکنش نشان داده است.

او طی نامه‌ای خطاب به عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما نوشته که گفته‌های فرمانده انتظامی وقت تهران در یکی از برنامه های این سازمان کذب است.

متن این نامه که جماران آن را منتشر کرده به شرح زیر است:

«به نام خدا

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی

آقای دکتر علی عسگری

با سلام و تحیات،

با کمال تأسف و تعجب مطلع شدم شبکه افق آن سازمان در برنامه‌ایی در تاریخ 18/4/98 به مناسبت سالگرد وقایع هیجده تیر 1378 کوی دانشگاه تهران با حضور آقای زاکانی و تماس تلفنی آقای فرهاد نظری فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ به‌طور یکسویه برخی سخنان کذب و خلاف واقع توسط فرد اخیرالذکر مبنی بر دستور اینجانب جهت ورود به کوی و برخورد با دانشجویان مطرح و تلاش شد تا اقدامات غیرموجه و فاجعه بار عوامل حادثه توجیه و بر آثار زیان‌بار تعرض به دانشجویان سرپوش گذاشته شود.

اینجانب ضمن اظهار تأسف از این سقوط اخلاقی انتظار دارم طبق مقررات و قوانین موضوعه کشور در برنامه ایی مشابه از طریق همان شبکه این نامه را به سمع مخاطبان خود برسانید.

انصاف خواهید داد که برنامه‌هایی از این قبیل وجهه صداوسیما را بیش از پیش ملکوک نموده بر بلندی دیوار بی‌اعتمادی عامه مردم نسبت به این سازمان می‌افزاید. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نباید تریبونی برای تحریف تاریخ، ترویج‌ دروغ و نشر اکاذیب باشد.

خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.

باتشکر

سیدعبدالواحد موسوی لاری

1398/4/22»

فرهاد نظری در جریان این برنامه تلویزینی بعد از 20 سال به موضوعات رخ‌داده در 18 تیر 78 پرداخت و انگشت اتهام را به سمت اصلاح‌طلبان نشانه گرفت. او گفت: «آقای موسوی لاری که با حفظ سمت، مسئول کمیته امور دانشجویی بوده و وظیفه داشته است که عملیات پیشگیری از بحران را انجام دهد، امروز یکجانبه و ناجوانمردانه شروع به نشر اکاذیب درباره احکام قانون و برائت پلیس کرده، آن هم بعد گذشت ۲۰ سال. وزارت کشور به دانشجویان مجوز نداد و از طرفی هم روز ۱۶ تیرماه به پلیس کتبا نامه می‌دهند که هر گونه اختلالی که در محل به وجود آمد مسئولیت آن به عهده پلیس است و باید برخورد شود. در شب حادثه نیز آقای لاری وزیر وقت کشور و معاون سیاسی او دستور می‌دهد.»

فرمانده انتظامی وقت تهران بزرگ با بیان اینکه تمام این مواردی که ذکر می‌کنم با اسناد و مدارک است، گفت: «افسوس می‌خورم که فرصت کم است و ای کاش می‌توانستم این اسناد را در حضور ملت شریف از تلویزیون نشان می دادم.» او یادآور شد: «تا ساعت ۴ بامداد هر اختلال و اغتشاشی شد، پلیس هیچ اقدامی انجام نداد. آقای لاری از طریق فرماندهان ارشد من دستور برخورد را صادر کردند، یعنی اغتشاشگران داخل امیرآباد. اما از فردای آن روز علم حمایت از دانشجو را به دست گرفتند و تا امروز سنگ حمایت از دانشجو را به سینه می‌زنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار