بازخوانی کوی دانشگاه 20 سال بعد از واقعه؛ «نظری» با تاجزاده مناظره می‌کند؟

تهران (پانا) - سیدمصطفی تاجزاده، رسما اعلام کرد که حاضر به مناظره با فرهاد نظری است.

کد مطلب: ۹۲۸۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بازخوانی کوی دانشگاه 20 سال بعد از واقعه؛ «نظری» با تاجزاده مناظره می‌کند؟

فرهاد نظری، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سال 78، شامگاه سه‌شنبه در ارتباط تلفنی با برنامه جهان آرا که از شبکه افق پخش شد برای حضور در یک مناظره تلویزیونی درباره وقایع 18 تیر 78 اعلام آمادگی کرد. اعلام آمادگی او بعد از چند ساعت با واکنش مصطفی تاجزاده مواجه شد و معاون سیاسی وقت وزیرکشور نیز اعلام کرد حاضر است در چنین مناظره‌ای مقابل نظری بنشیند.

سردار فرهاد نظری در این باره گفت: «من دوست دارم فرصتی پیدا شود و در یک مناظره زنده و رودررو با مسئولان و عناصر آن زمان به گفتگو بنشینم و چهره به چهره به‌عنوان دو برادر کنار هم شروع به مرور تاریخ کنیم تا برای آیندگان ما بماند.»

نظری در حالی برای این مناظره اعلام آمادگی کرده است که حدود سه هفته پیش، مصطفی تاجزاده، معاون وقت سیاسی وزارت کشور خواستار برگزاری مناظره‌ای با او شده بود. تاجزاده در روز 28 خرداد در جلسه مناظره با علیرضا زاکانی با اشاره به نقش فرهاد نظری در حوادث کوی دانشگاه گفته بود: «آقای نظری مسئول تیم انتظامی در غائله ۷۸ دو ادعا کرده است که با دستور مافوق وارد کوی شده. سوال من این است که آقای نظری با دستور چه کسی وارد کوی شد؟»

او همچنین با طرح سوال دیگری ادامه داد: «آقای نظری از چه کسی دستور گرفته است؟» تاجزاده در آن مقطع اعلام کرد که حاضر است با فرهاد نظری درباره این مسایل و اتفاقات آن سال مناظره کند.

صبح روز 18 تیر امسال، یعنی در بیستمین سالگرد حادثه کوی دانشگاه تاجزاده در توئیتر خود از ناکام بودن تلاش‌هایش برای مناظره با نظری خبر داد و نوشت: «تلاش من برای مناظره با فرمانده نیروهای مهاجم به کوی دانشگاه در بیستمین سالگرد جنایت تیر 78 ناکام ماند. سردار نظری پاسخگو نبود و آقای زاکانی نیز که از آمادگی فرمانده وقت پلیس تهران برای مناظره با من خبر داد، جواب تلفن و پیامک مرا نداد. سوال ها همچنان بی پاسخ است.»

ساعاتی پس از این توئیت اما فرهاد نظری به صورت یک طرفه مهمان برنامه جهان آرا در شبکه افق شد و آنجا بود که پیشنهاد مناظره را مطرح کرد.

ظهر امروز (چهارشنبه) نیز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دو نامه جداگانه از تاجزاده و نظری خواست تا در مناظره‌ای شرکت کنند. درخواستی که بلافاصله با پاسخ مثبت تاجزاده مواجه شد و او در کانال شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر و صفحه اینستاگرامش برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کرد.

تاجزاده خطاب به انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی نوشت: «با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند تلاش قبلی من برای انجام مناظره با فرمانده نیروهای مهاجم به کوی دانشگاه تهران در بیستمین سالگرد جنایت ۱۸تیر ۷۸ ناکام ماند. سردار نظری پاسخگو نبود و آقای زاکانی نیز که از آمادگی فرمانده وقت پلیس تهران برای مناظره با من خبر می‌داد، جواب تلفن و پیامک مرا نداد و سوال‌های مهمی همچنان بی‌پاسخ ماند. اکنون نیز با تشکر از دعوت آن انجمن محترم آمادگی خود را برای شرکت در مناظره پیشنهادی آن دوستان با حضور آقای نظری برای روشن شدن حقایق اعلام می‌کنم.»

بعد از این پاسخ معاون وزیر کشور دولت اصلاحات، نظری تا لحظه نگارش این گزارش سکوت اختیار کرده و هیچ رسانه‌ای از موافقت یا مخالفت او با پیشنهاد انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی سخنی به میان نیاورده است، بدین ترتیب باید دید سرنوشت مناظره تاجزاده - نظری به کجا خواهد رسید و آیا نظری همچنان براظهارات شب گذشته خویش استوار است یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار