بخشدار خارگ:

نیازها و دغدغه‌های فرهنگیان جزیره خارگ مرتفع شود

خارگ،بوشهر(پانا)_ بخشدار خارگ گفت: نیازها و دغدغه‌های فرهنگیان جزیره خارگ مرتفع شود.

کد مطلب: ۹۲۸۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نیازها و دغدغه‌های فرهنگیان جزیره خارگ مرتفع شود

به گزارش اداره اطلاع رسای و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود رضایی صبح امروز در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر در منطقه خارگ اظهار داشت: تکمیل پژوهش سرای دانش آموزی، نوسازی مدرسه ارشاد، آزادی و سمیه با اعتبار ۶میلیارد تومان و همچنین بهسازی، کفسازی و نقاشی سه مدرسه دیگر از اقدامات شرکت نفت در جزیره خارگ بوده است.

وی به قوانین و فشارهای سازمان بازرسی استان به شرکت نفت در راستای تامین بعضی از موارد رفاهی برای فرهنگیان در جزیره اشاره کرد و گفت: با توجه به لغو بعضی از امکانات رفاهی برای فرهنگیان، این قشر رغبت کمتری برای ماندن دارند که امیدواریم این موضوع با رایزنی های موثر حل شود.

بخشدار خارگ افزود: در سال های گذشته اعتباری از استان برای جزیره خارگ تخصیص داده نمی‌شد که با همکاری استانداری این روند تغییر پیدا کرد و جزیره خارگ مثل سایر مناطق استان، اعتبارات استانی دریافت می‌کند و همچنین اعتبارات شرکت نفت نیز بدون هیچ تغییری مثل سابق برای این جزیره تخصیص داده می‌شود.

رضایی ادامه داد: در سال ۹۵برای اولین بار ۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان اعتبار استانی برای جزیره تخصیص داده شد، در سال ۹۶نیز ۱۰میلیارد تومان و در سال ۹۷نیز این تخصیص به ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان رسید که قسمتی از آن مربوط به مسائل آموزش و پرورش بود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان نیز خارگ را مثل دیگر مناطق استان در نظر داشته باشد و اعتباراتی را برای این جزیره تخصیص دهد.

بخشدار خارگ با بیان اینکه محدودیت‌های ترددی، هزینه حمل و نقل دریایی و مسائل دیگر از این دست، شرایط سختی را برای فرهنگیان منطقه ایجاد کرده است و هزینه‌های مالی زیادی نیز برای آن ها لحاظ می کند یادآور شد: کمک به فرهنگیان در زمینه رفاهیات مستلزم همکاری و رایزنی آموزش و پرورش استان است.

رضایی به برگزاری کلاس های تقویتی کنکور در جزیره خارگ که به همت شرکت نفت برگزار می شود اشاره کرد و گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده در مرکز استان، شرایط برگزاری کنکور نیز در آینده نزدیک برای جزیره خارگ مهیا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تسهیل شرایط موجود از نیروهای کارآمد بومی جزیره برای جذب نیروهای حق التدریس استفاده شود.

امام جمعه خارگ نیز در این گردهمایی با بیان اینکه مسوولان جزیره خارگ همواره منتظر اجابت دعوت مسوولان آموزش و پرورش استان بوده اند، گفت: برگزاری این نشست می تواند کمک های بسیار خوبی برای این جزیره داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسی کمالی اظهار امیداواری کرد: جزیره خارگ با نگاه ویژه ای مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش استان در این زمینه با وزارت متبوع و مسوولان ارشد استان رایزنی داشته باشد تا مشکلات آموزش و پرورش خارگ حل شود.

وی تصریح کرد: مسائل آموزشی از دغدغه های بسیار مهم جزیره است تا جایی که خود بنده نیز یک مجتمع آموزشی غیردولتی تاسیس کرده ام تا در این موضوع همکاری داشته باشم و البته با این کار حدود 30 فرد جذب شده اند که یک کارآفرینی مناسب است.

امام جمعه خارگ یادآور شد: با توجه به نیاز جزیره به معلمان بومی سعی بر آموزش جوانان برای تربیت معلمان بومی داریم که حدود یکصد نفر در دوره آموزشی معلمی خارگ شرکت دارند.

رئیس آموزش و پرورش خارگ نیز در این گردهمایی با بیان اینکه 79 نیروی بومی و 42 نیروی غیربومی فرهنگی در جزیره خارگ کار تحصیل دانش آموزان را برعهده دارند، اظهار داشت: در چند سال اخیر 31 آموزگار ابتدایی و 31 دبیر متوسطه اول و دوم به نیروی فرهنگیان جزیره خارگ اضافه شده است.

رضا برمک افزود: جزیره خارگ بیش از 32 هزار و 888 بار بمب باران شده است ولی حق منطقه جنگی، حق جزیره و منطقه کمتر توسعه یافته برای فرهنگیان این جزیره با توجه به قوانین اداری لحاظ نشده است که نیاز است این مشکل رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار