سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان:

از مهرماه برای فرهنگیان خارگ تردد دریایی رایگان و خدمات اجتماعی ویژه‌ای برقرار خواهد شد

خارگ،بوشهر(پانا)_با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، گردهمایی یک روزه شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در خارگ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۸۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
از مهرماه برای فرهنگیان خارگ تردد دریایی رایگان و خدمات اجتماعی ویژه‌ای برقرار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خارگ ، برمک رییس آموزش و پرورش منطقه خارگ عملکردی از آموزش و پرورش خارگ ارائه داد و افزود: در بسیاری شاخص‌ها نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل قبولی داشته‌ایم و ارائه خدماتی به دانش آموزان مثل تشکیل کلاس‌های کنکور و تقویت بنیه علمی به صورت کاملا رایگان اجرا شده است.

برمک افزود: برای رفاه و بهبود معیشت فرهنگیان درخواست‌هایی از قبیل تردد دریایی رایگان، ارائه خدمات اجتماعی و تعمیر و بازسازی منازل فرهنگیان وجود دارد که می توان با کمک پایانه‌های نفتی، شورا و شهرداری منطقه در جهت رفع این مشکلات گام های موثری برداشت.

رییس آموزش و پرورش خارگ بیان داشت: جذب نیروهای حق التدریس بومی جهت کاستن از مشکلات آموزشی و پرورشی الزامی است که امیدواریم تا مهرماه این مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: که در نظر گرفتن مکانی توسط اداره کل برای اسکان فرهنگیان منطقه در مرکز استان می‌تواند از تسهیلات و خدمات با ارزش و ماندگار باشد.

در ادامه جلسه امام جمعه خارگ از برگزارکنندگان این گردهمایی تشکر و تصریح کرد: نقش نظام آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی جوانان و نوجوانان بسیار پررنگ است و این لزوم اهمیت و عنایت به این نظام را می رساند.

حجت الاسلام کمالی گفت: ظرفیت‌های آموزش و پرورش خارگ بسیار است و من در این سالها شاهد موفقیت و پیشرفت بسیاری از دانش آموختگان این جزیره حتی تا سطح وزارت بوده ام.

بخشدارخارگ حضور سرپرست اداره کل، معاونین و سایر مدیران و روسا را مغتنم دانست و گفت: در این چند سال اخیر پروژه‌های مهمی در خارگ از قبیل پژوهشسرای دانش آموزی، نوسازی مدرسه سمیه و مدرسه ارشاد اتفاق افتاده که نشان از تعامل مجموعه نفت با آموزش و پرورش منظقه است.

رضایی اظهار داشت: به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش خارگ از خدمات همه دستگاه‌های اجرایی به این نهاد تشکر می‌کنم و برای تسهیل تردد و رفاه معلمان هم درخواست همکاری جهادی از مجموعه نفت، شورا و شهرداری دارم.

در ادامه برخی مسئولین منطقه‌ای به ارائه نظر خود پرداختند و سپس سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از میزبانی خارگ به محدودیت‌های زندگی در این جزیره اشاره کرد و گفت: به آسیب‌ها و معضلاتی که همکاران فرهنگی ما در اینجا با آن مواجه هستند واقف هستم و از بدو ورود اهتمام به رفاه اجتماعی فرهنگیان ساکن در این جزیره‌ی مقاوم را در دستور کار اداره کل قرار داده‌ام.

حسینی سرمایه انسانی را بالاترین سرمایه هر سازمانی دانست و افزود: این طبیعی است که اگر برای رفع مشکلات نکوشیم معلمان و سایر نیروها به فکر انتقال و رفتن از جزیره خواهند افتاد.

وی بیان کرد: با مذاکراتی که با مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران داشته‌ام از اول مهرماه تردد دریایی برای فرهنگیان رایگان می‌شود و برخی از سایر خدماتی که پیشتر برقرار بوده نیز مجددا برقرار خواهد شد. در همین راستا با آقای استاندار و سازمان بازرسی استان نیز در روزهای آینده جلسه خواهیم داشت.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان به موضوع بکارگیری نیروهای حق‌التدریس بومی نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: که با مجمع نمایندگان استان و استاندار هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا در دیدار با سرپرست وزارت آقای حسینی، خارگ از این حیث نیز، ویژه و متفاوت از سایر شهرستان‌ها و مناطق دیده شود.

در پایان نیز به کسانی که در جهت توسعه و پیشرفت اهداف اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ گام برداشته‌اند و تعامل خوبی و شایسته‌ای داشته اند هدایایی تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار