در گفت‌وگو با پانا

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران: کولاکوویچ باید برای رسیدن به سکوی لیگ ملت‌ها باهوش‌تر عمل می‌کرد

برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ باید مشکلات لیگ ملت‌ها ریشه‌یابی شود

تهران (پانا) - محمود افشاردوست، مربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است، ملی‌پوشان والیبال ایران توانایی کسب مدال در لیگ ملت‌ها را داشتند، اما در این مقطع باید با ریشه‌یابی مشکلات به فکر حضور در المپیک 2020 بود.

کد مطلب: ۹۲۸۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مربی سابق تیم ملی والیبال ایران: کولاکوویچ باید برای رسیدن به سکوی لیگ ملت‌ها باهوش‌تر عمل می‌کرد

تیم ملی والیبال کشورمان در سالی که بسیاری امیدوار بودند بتواند برای اولین بار در تاریخ روی سکوی لیگ ملت‌های والیبال برود، با دو شکست متوالی در دور نهایی رقابت‌ها دست خالی مسابقات را ترک کرد تا این بار هم رویای سکوی لیگ ملت‌ها محقق نشود.

حالا از چند هفته دیگر ملی‌پوشان ایران باید در مسابقات انتخابی المپیک به میدان بروند، جایی که تیم ملی ایران باید برای رسیدن به المپیک 2020 در روسیه به مصاف سه تیم قدرتمند روسیه، کوبا و مکزیک برود و برای رسیدن به تک سهمیه المپیک در گروه اولین تلاش خود را انجام دهد.

محمود افشاردوست، مربی سابق تیم ملی والیبال که در زمان ریاست محمدرضا داورزنی، دبیری فدراسیون را بر عهده داشت در گفت‌وگو با پانا درباره نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌های 2019 گفت: تیم ملی ایران مستحق حضور در جمع چهار تیم پایانی این دوره بود، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. لهستان با بازیکنان اصلی خود به میدان نیامده بود و ما شانس این را داشتیم که این تیم را شکست بدهیم اما این فرصت را از دست دادیم.

وی در مورد عملکرد ملی‌پوشان ایران گفت: بچه‌ها واقعاً تمام تلاش خودشان را کردند و با توجه به نتایجی که در مرحله مقدماتی گرفته بودند، نشان دادند توانایی حضور بین چهار تیم نخست را دارند، اما متأسفانه از این فرصت استفاده نشد. شاید کادر فنی تیم ملی و در رأس آن ایگور کولاکوویچ باید برای رسیدن به سکوی لیگ ملت‌ها باهوش‌تر عمل می‌کرد تا ما در این مرحله حذف نمی‌شدیم.

افشاردوست درباره حضور برخی مدعیان با تیم دوم در این دوره از رقابت‌ها و حضور ایران با تیم کامل گفت: بحث خستگی همیشه برای بازیکنان حرفه‌ای وجود داشته و نباید این موضوع خیلی مطرح شود، آن‌ها می‌توانند با یک ریکاوری دوباره به آمادگی برسند، اما میدان ندادن به جوانان به استراتژی سرمربی تیم ملی برمی‌گردد. آنچه مشخص بود هدف کسب سکو بود که محقق نشد بنابراین ما باید یک بررسی جدی برای اتفاقات رخ داده در لیگ ملت‌ها داشته باشیم. تیم ما توانایی کسب سکو داشت اما این اتفاق نیفتاد.

دبیر سابق فدراسیون والیبال ادامه داد: به هر حال رقابت‌های انتخابی المپیک در پیش است و این رویداد اهمیت بالایی دارد. دو بار توانایی شکست برزیل را داشتیم اما هر دو بار با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شدیم. تیم لهستان را نیز می‌توانستیم شکست دهیم اما ناکام ماندیم. باید مشکلات ریشه‌یابی شود تا در انتخابی المپیک ضربه کمتری به تیم ملی وارد شود و بتوانیم به المپیک 2020 توکیو برسیم.

مربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در مورد استفاده کمتر از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی ایران گفت: قبول دارم که باید بیشتر به جوانان میدان داده می‌شد اما قطعاً آینده از آن این جوانان است و در آینده استفاده بیشتری از آنان خواهد شد. در نهایت امیدواریم که تیم ملی ایران به المپیک صعود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار