در گفت‌وگو با پانا

محمود افشاردوست: والیبال ایران از لحاظ روحی و روانی مشکل دارد؛ زنگ خطر به صدا در آمده است

تهران (پانا) – دبیر سابق فدراسیون والیبال که برای ریاست این فدراسیون نامزد شده است علت ناکامی‌های تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی را شرایط روحی و روانی نامناسب این تیم عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۶۱۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
محمود افشاردوست: والیبال ایران از لحاظ روحی و روانی مشکل دارد؛ زنگ خطر به صدا در آمده است

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی 2019 گفت: «متأسفانه والیبال ایران دچار فراز و فرودهای زیادی شده است، برای مثال ما در گذشته خیلی راحت ژاپن را شکست می‌دادیم اما امروز این تیم به یک حریف سرسخت تبدیل شده است و این برای آینده والیبال ایران زنگ خطری جدی محسوب می‌شود. در دیدار دیروز ما در ست اول مقابل ژاپن خیلی بد کار کردیم و هیچ تاکتیک فنی را به درستی اجرا نکردیم، البته من اعتقاد دارم بازیکنان ما توانایی شکست تیم ژاپن را به لحاظ فنی داشتند اما به لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی نداریم.»

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم در جام جهانی امسال شرایط برای رفتن روی سکو مهیا بود. تیم‌های مصر، تونس، استرالیا، ژاپن، کانادا، روسیه، آرژانتین تیم‌هایی بودند که ما می‌توانستیم آنها را شکست دهیم و با پیروزی مقابل این تیم‌ها به مدال دست یابیم.»

دبیر سابق فدراسیون والیبال افزود: «تیم ملی پس از فشار لیگ ملت‌ها در رقابت‌های انتخابی المپیک و سپس قهرمانی آسیا شرکت کرد و حالا هم در مسابقات جام جهانی به میدان رفت و در چنین شرایطی طبیعی است که فشار روی ملی‌پوشان زیاد باشد و به لحاظ جسمانی و روحی روانی شرایط خوبی نداشته باشند کما اینکه کولاکوویچ هم در نشست خبری خود به صراحت اعلام کرد بازیکنان از نظر روحی روانی شرایط خوبی ندارند.»

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه در سال المپیک باید فدراسیون برنامه‌ریزی درستی انجام می‌داد، اظهار کرد: «در سال المپیک می‌طلبید فدراسیون والیبال با برنامه‌ریزی درست و منطقی به تیم انگیزه دهد. تیم ایران از نظر فنی چیزی کم ندارد و باید از لحاظ روحی و روانی به شرایط ایده‌آل می‌رسیدند. یک تیم تنها به تمرین کردن نیاز ندارد بلکه آمادگی روحی و روانی مهم‌ترین رکن است.»

وی ادامه داد: «تیم ملی والیبال ایران حرف اول را در آسیا می‌زند اما به این معنی نیست که دیگر حریفان از ما خیلی ضعیف‌تر هستند، تیم‌های ملی ژاپن و چین لیگ بهتری نسبت به ایران دارند و بازیکنان خارجی خوبی در اختیار گرفته‌اند و بهتر عمل می‌کنند.»

نامزد ریاست فدراسیون والیبال در پایان در مورد تعطیلی لیگ برتر گفت: «مسابقات لیگ ویترین هر فدراسیون است و وظیفه سرپرست این است که موضوعات داخلی را پیگیری کند. اگر لیگ والیبال برگزار نشود ضربه سنگینی به والیبال وارد می‌شود. نباید فراموش کنیم که محل درآمد بازیکنان از همین مسابقات لیگ است و اگر این رقابت‌ها تعطیل شود بازیکنان دچار بی‌انگیزگی می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار