دانش آموز نخبه قرآنی: آیه‌های نیکی به پدر و مادر را خیلی دوست دارم

اهواز (پانا) - امیر محمد رحمتی قاری خردسالی که همچون قاریان برجسته مصری قرآن تلاوت می کند، هم صحبت خبرنگار پانا در خوزستان شد.

کد مطلب: ۹۲۸۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز نخبه قرآنی: آیه‌های نیکی به پدر و مادر را خیلی دوست دارم

پدر و مادرش هر دو فرهنگی هستند و دست در دست مادرش که کارشناس فرهنگی اداره ناحیه ۱ اهواز است به محل مصاحبه می آید ... زمان مصاحبه در نخستین ساعات صبح انتخاب شد. کت و شلوار اتو کشیده و بوی خوش عطرش نشان می دهد که خود را برای این گفت‌‌وگو آماده کرده است.

۱۰ سال دارد، متولد بهمن ماه ۸۷ است و با استفاده از فرصت جهش تحصیلی سال آینده بر روی میز و نیمکت های کلاس ششم خواهد نشست. از او می خواهم ابتدای صحبت را با قرآن شروع کند و این قاری خردسال از آیه ۱۶ سوره انبیاء آغاز می‌کند؛ درست همان آیه ای که خداوند بر لزوم هدفمند بودن در کارها اشاره دقیق و مستقیم دارد.

همانند قاریان مصری دست بر روی گوش خود می‌گذارد، چشمانش را می‌بندد و بر روی تک‌تک کلماتی که تلاوت می‌کند، تمرکز دارد. از او می‌خواهم تلاوت را پایان دهد و بگوید از چند سالگی شروع به قرائت کرده است؟

این قاری خردسال می گوید: «از چهار سالگی با قرائت قرآن آشنا شدم و بعد از یک سال به حفظ قرآن مشغول شدم و موفق شدم که سه جزء از قرآن را حفظ کنم ...

قصد داشتم بعد از تقویت قرائت قرآن در یکی از شهرهای شیراز یا مشهد که در زمینه حفظ تخصصی فعال هستند به حفظ کامل قرآن بپردازم.»

امیر محمد رحمتی می‌افزاید: «همان روزها بود به صدای استاد عبدالباسط علاقه زیادی پیدا کردم و فایل‌های قرائت ایشان را گوش می‌دادم و سعی می‌کردم که از صدا و لحن استاد تقلید کنم بعد از اینکه با کمک استادانم کمی پیشرفت کردم، با تلاوت‌های اساتید بزرگی مثل استاد مصطفی اسماعیل، محمد شحات و منشاوی نیز آشنا شدم.»

این نخبه قرآنی خردسال در پاسخ به این سوال که کدام آیه از آیات قرآن را بیشتر دوست دارد؟ می‌گوید: «آیه "وبالوالدین احسانا" و کلا آیه‌های نیکی به پدر و مادر را خیلی دوست دارم چون خدا در این آیه احترام به پدر و مادر را واجب دانسته است و من هم تلاش می‌کنم همیشه به این آیه عمل کنم.»

امیر محمد به استادانش اشاره می‌کند و میگوید که بدون استفاده از تجارب استادان قرآن امکان موفقیت وجود ندارد ، او اضافه می‌کند: «من از کلاس های اساتیدی همچون استاد محمدی، استاد دغاغله، استاد سید جاسم موسوی، استاد میاحی، استاد صالحی‌وند، استاد حسینی‌زاده و استاد سواری استفاده‌های زیادی کردم.»

مادر امیر محمد نیز درباره فرزندش می‌گوید : امیر محمد واقعا به آیات قرآن عمل می‌کند و اخلاق پسندیده قرآنی دارد و این باعث خوشحالی من و همه خانواده‌اش که چنین فرزند صالحی داریم. او حتی هدایای دریافتی خود را که مبلغی بالغ بر ۶ میلیون تومان بوده است، به دانش‌آموزان و خانواده‌های بی‌بضاعت هدیه کرد.»


قرآن برای امیر محمد رحمتی مایه خیر و برکت شده است و درست به مصداق همان آیه کریمه که فرموده است از قرآن ، آنچه شفا و رحمت است برای مؤمنان ، نازل می کنیم، او در دو سال گذشته موفقیت‌های متعددی کسب کرده است که تنها یکی از آنها حضور در مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی در کشور امارات بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار