مدیر کل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش:

قرآن کریم برای همه پدیده های اجتماعی برنامه و راهکار دارد

زنجان (پانا) - مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در سالن غدیر دانشگاه زنجان گفت: قرآن کریم برای همه پدیده های اجتماعی برنامه و راهکار دارد.

کد مطلب: ۹۲۹۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم برای همه پدیده های اجتماعی برنامه و راهکار دارد

به گزارش کمیته روابط عمومی،اطلاع رسانی و تبلیغات، آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،نماز و عترت صبح امروز با حضور مسئولین و مهمانان وزارتی و استانی, مربیان،سرپرستان و دانش آموزان در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تقدیر از مسئولین و عوامل اجرایی این رقابت ها گفت: از تمامی همکاران در وزارت و استان ها و بویژه استان زنجان در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان تشکر می کنم.
وی افزود: از دانش آموزان می‌خواهیم با چنگ و دندان از آموزه‌های قرآن کریم و منابع اسلامی حراست و حفاظت نمایند و از مسیر قرآن خارج نشوند.
مسعود شکوهی ضمن اشاره به اینکه از خود قرآن استمداد بگیرید گفت: اگر توفیق الهی نباشد انسان از این مسیر الهی خارج می‌شود.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مغز اصلی و نرم افزار این حوزه دانش‌آموزان عزیز هستند و باید در قرآن و منابع اسلامی مثل نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه عمیق شوند.
وی خطاب به دانش آموزان گفت: چنگ زدن به قرآن و منابع اسلامی اصیل شما را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد.
شکوهی کاهش آسیب‌های اجتماعی و فردی را در گرو عمل به قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانست و ادامه داد: هر چه قدر هم در بحث های روان‌شناسی کار کنیم باز هم کاستی‌هایی مشاهده می‌شود.
وی تصریح کرد: چاره کار فقط رجوع به آموزه‌های قرآنی و منابع اسلامی مانند نهج البلاغه و صحیفیه سجادیه است و ما نیز در این راستا از حوزه علمیه و علمای دینی استمداد طلبیده‌ایم چرا که این کار در جامعه اسلامی از واجبات است.
شکوهی اضافه کرد: قرآن کریم برای همه پدیده‌های اجتماعی برنامه و راهکار دارد و ما از آن غفلت کرده‌ایم.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره تحصیلی وزارت متذکر شد: باید در حوزه پژوهشی بیشتر فعالیت کنیم و در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش نماییم.
شکوهی یادآور شد: دانش‌آموزان می توانند نقش تأثیر‌گذاری در این زمینه ایفا نمایند.
این مقام مسئول در خاتمه ابراز داشت: باید ابعاد پنهان مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را با پژوهش بشناسیم و به آن عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار