ستاندار خوزستان در آیین اختتامیه طرح جوانه ها تاکید کرد:

ضرورت برقراری عدالت آموزشی در سطح خوزستان

 رشد ۰/۸۴ درصدی میانگین امتحانات دانش آموزان تحت پوشش طرح جوانه ها

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت برقراری عدالت آموزشی در استان، تاکید کرد: طرح بورسیه دانش آموزان کم برخودار تجلی عدالت اجتماعی در استان است و ۰/۸۴ درصد میانگین امتحانات دانش آموزان تحت پوشش طرح افزایش داشته است.

کد مطلب: ۹۲۷۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا شریعتی امروز در آیین اختتامیه طرح جوانه ها اظهار کرد: اصلی ترین محور توسعه جوامع توسعه سرمایه انسانی است. تنها راه تحقق این مهم نیز توجه ویژه به آموزش و پرورش و دانش آموزان است.

او با بیان اینکه توسعه از مسیر آموزش و پرورش توسعه ای درون زاست، توضیح داد: توجه به ارتقای شاخص های کیفی آموزش و پرورش خوزستان که نهایتا منتج به تربیت نیروی انسانی توانمند خواهد شد؛ بهترین نوع توسعه اجتماعی است.
استاندار خوزستان در ادامه با تاکید بر توسعه عدالت اجتماعی با تاکید بر توسعه متوازن، خاطرنشان کرد: تامین فرصت های یکسان و برابر تنها راه برقراری عدالت اجتماعی است. طرح های گسترده ای در سطح استان با هدف برقراری عدالت اجتماعی در حال اجراست. طرح بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخودار یکی از این طرح ها در سطح آموزش و پرورش استان است.
شریعتی همچنین مهمترین هدف از اجرای این طرح حمایتی را برقراری عدالت آموزشی در سطح مناطق و نواحی استان دانست و توضیح داد: بسترسازی برای شکوفا شدن استعدادهای پنهان و اندیشه های خلاق دانش آموزان مناطق کم برخودار، توسعه متوازن و ارتقای شاخص های کیفی آموزش و پرورش استان و ایجاد شور و اشتیاق و پویایی و نشاط در بین دانش آموزان روستایی و کم برخوردار از جمله مهمترین اهداف برگزاری این طرح جامع حمایتی در خوزستان است.
او در ادامه با تاکید بر لزوم حاکم شدن تفکر عدالت محور بر آموزش و پرورش،گفت: طرح جوانه در راستای برقراری عدالت اجتماعی در بین دانش آموزان مناطق کم برخودار در استان اجرایی شد. این طرح با ابتکار مجموعه استانداری خوزستان و هم افزایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان توانست بالغ بر ۱ هزار و ۲۵۰دانش آموز بورسیه کند.
شریعتی در ادامه با اشاره به پوشش ۱ هزار و ۲۰۰ مدرسه در این طرح حمایتی، تصریح کرد: در این طرح جامع حمایتی دانش آموزان متوسطه اول مدارس عشایری، روستایی و مناطق کم برخودار پس از سپری کردن آزمون ورودی بورس شدند.
استاندار خوزستان افزود: در قالب این بورس بالغ بر ۱۰ میلیون ریال به هر یک از دانش آموزان تحت پوشش پرداخت شد. امیدواریم با اجرایی شدن این طرح شاهد برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان باشیم.

اوهمچنین با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح سبب رشد شاخص کیفی آموزش در بین دانش آموزان استان شده است؛ تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح و مشارکت ۱۲۰ هزار دانش آموز خوزستان در فرآیند آزمون شاهد رشد ۰/۸۴ درصدی میانگین نمره این دانش آموزان در امتحانات نوبت اول نسبت به زمان مشابه در سال قبل از اجرای طرح بودیم.

شریعتی ادامه داد: همه هزینه اختصاص پیدا کرده به اجرای این طرح ۱۵ میلیارد ریال است که با توجه به موفقیت بزرگ کسب شده ناشی از اجرای این طرح هزینه ناچیزی است. در مرحله بعد به دنبال افزایش تعداد دانش آموزان تحت پوشش در این طرح هستیم. در این راستا به دنبال ملزم کردن صنایع استان هستیم تا در راستای مسئولیت اجتماعی خود اجرای این طرح را عده دار شوند.
استاندار خوزستان در پایان گفت: توجه به توسعه متوازن مناطق کم برخودار به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت از اولویت های مجموعه استانداری خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار