رییس اتحادیه مرکزی دامداران در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

هشدار کشتار گاوهای شیرده برای تامین گوشت قرمز در صورت کمبود نهاده

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه دامداران نیازمند تامین نهاده ارزان قیمت برای تولید شیر و گوشت هستند گفت: اگر نهاده مورد نیاز دامداران تامین نشود به طور حتم در آینده ای نزدیک خطر رفتن گاوهای شیرده به کشتارگاه وجود دارد که تبعات خاص خود را به همراه دارد.

کد مطلب: ۹۲۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

سیروس روستا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا دباره تولید گوشت قرمز اظهار کرد: با توججه به اجرایی شدن طرح انتزاع برخی از اختیارات از وزرات صنعت، معدن و تجارن به وزارت جهاد کشاورزی باید منتقل شود اما در این میان زیان اصلی را تولید کنندگان می بینند که نمی توانند برنامه ریزی صحیحی داشته باشند.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران افزود: اکنون تولیدکنندگان در این مقطع زمانی بدون متولی مانده اند این بلاتکلیفی بر روند تولید و تامین نیازهای اساسی از جمله نهادها را با مشکل رو به رو کرده است.

روستا در ادامه با اشاره به نرخ انواع نهاده های دامی بیان کرد: در حال حاضر قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافته به گونه‌ای که هر کیلوگرم جو از 590 به 650 تومان، هر کیلوگرم ذرت از 600 به 700 تومان و هر کیلوگرم ذرت از 900 به 1050 تومان رسیده است که با این قیمت‌های جدید دیگر امکان تحویل شیر خام با شرایط سال گذشته برای دامداران وجود ندارد.

وی همچنین درباره داروهای مورد نیاز دام ها گفت: دامداران برای نگهداری دام های خود و اطمینان از سلامت آنها برای تامین فرآورده های سالم نیازمند یکسری دارو هستند که البته با توجه به تحریم ها و نوسانات نرخ ارز مشکلاتی در زمینه تامین داروها برای تولیدکنندگان به وجود آمده است.

روستا ادامه داد: داروها و همچنین ملزوماتی که برای نگهداری دام به کار می رود اکنون به سختی و قیمت بالا تهیه می شود که تمام هوامل یاد شده در صورت عدم تامین بر کاهش تولید و همچنین رشد قیمت اثرگذار خواهد بود.

رییس اتحادیه مرکزی دامدارن بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه صورت گرفته طی با شرکت پشتیبانی امور دام صورت گرفته بود ما تا چند ماه پیش از وضعیت خوبی برخوردار بودیم که توانستیم شیرخام بیشتری تولید و با تولید گوشت قرمز قیمت آن را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها و اصرار بر ثبات قیمت شیر خام ادامه این روند امکان پذیر نخواهد بود با توجه به رشد مصرف گوشت در ماه های آینده از اکنون هشدار رفتن گاوهای شیرده به کشتارگاه را مطرح می کنم که در این صورت مشکل دو چندان می شود البته این تجربه چنین اتفاقی را داشته این بر همین اساس باید از اکنون به فکر آینده بود.
روستا ادامه داد: متولی تامین گوشت و لبنیات ارزان سازمان تنظیم بازار است اما بسیاری از موارد از حیطه کار تولیدکنندگان خارج

است بر همین اساس اگر نهاده مورد نیاز تامین نشود ما نیز نمی توانیم تولید شیر و گوشت با قیمت مناسب داشته باشیم.

وی یادآور شد: برای تولید شیرخام و گشوت قرمز سالم با قیمت مناسب نیازمند تامین نهاده ارزان قیمت هستیم در غیر این صورت تبعات آن از دست ما خارج خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار