هدف از هدایت تحصیلی توجه به علایق و توانایی دانش آموزان است

نطنز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نطنز در جلسه کمیته هدایت تحصیلی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران ، معاونین و همکاران در مدارس انتخاب رشته را از مهمترین دغدغه های دانش آموزان والدین آنها در پایه نهم دانست و گفت : باید با هدایت و سوق دادن دانش اموزان در رشته هایی که بازار کسب و کار دارند سهمی کوچک در رونق تولید کشور عزیزمان ایران داشته باشیم .

کد مطلب: ۹۲۷۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از هدایت تحصیلی توجه به علایق و توانایی دانش آموزان است

رضا چاووش پور با اشاره به باورهای غلطی که در مورد رشته ها در ذهن خانواده ها شکل گرفته است اضافه کرد: ما باید معیار ها و راهکارها و همچنین بازار کسب و کار رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را برای اولیا و خانواده ها ترسیم نموده تا آنها با آگاهی کامل در انتخاب رشته فرزندان خودتصمیم بگیرند .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نطنز مهمترین مسئله دانش آموزان نهم را استرس انتخاب رشته عنوان کرد وگفت: یکی از مهمترین آفت های تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، عدم اطلاع دقیق از نحوه تکمیل هدایت تحصیلی می باشد که این امر با برگزاری جلسات مشاوره که با اولیا و دانش آموزان صورت گرفته ، راهکارها و توصیه های لازم صورت گرفته است .
در ادامه حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی در این رابطه گفت: با توجه به بحث حساس و سرنوشت ساز هدایت تحصیلی و تعیین رشته برای آینده ، در مدارس جلسات متعددی با اولیا و دانش آموزان برگزار گردیده که در این جلسات با شیوه درست تکمیل برگه های هدایت تحصیلی و همچنین علایق و سلیقه داش آموز در انتخاب رشته بحث و تبادل نظر گردیده است .
وی همچنین از برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی با حضور دانش آموزان و اولیا به صورت تخصصی در کانون شهید مطهری و توجیه اولیا جهت انتخاب درست و صحیح رشته تحصیلی مطالبی را بیان نمود.
در این جلسه درباره نحوه ثبت نام دانش آموزان و همچنین توزیع کارنامه های هدایت تحصیلی با هماهنگی مدارس بحث و تبادل نظر گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار