هدایت تحصیلی بیش از 29 هزار دانش آموز پایه نهم در گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای هدایت تحصیلی برای 29 هزار و 389 دانش آموز پایه نهم در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی بیش از 29 هزار دانش آموز پایه نهم در گیلان

مدیر کل آموزش وپرورش گیلان گفت: با اشاره به فرارسیدن زمان انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم، اظهار کرد: هدایت تحصیلی با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، برای بهترین انتخاب به صورت آگاهانه و آزادانه در مسیر زندگی و در راستای تضمین آینده شغلی دانش آموزان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 29 هزار و 389 دانش آموز پایه نهم مشمول خدمات هدایت تحصیلی شده اند، افزود: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی، اولویت های مورد علاقه خود را انتخاب و دانش آموزانی که حد نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند، می توانند در رشته دلخواه با اولویت رشته های الف، ب ، ج و د مندرج در فرم شماره 7 ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی  فرم های شماره ۶ و ۷ در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که فرم شماره ۶ «توصیه ای» است.

وی گفت: دانش آموزان بر اساس فرم شماره 6 در زمینه آزمون های مشاوره ای ( ۳۰ امتیاز)، نظر والدین ( ۵ امتیاز)، نظر دانش آموزان (10 امتیاز)، دبیران و بررسی های مشاوره ای (هر کدام ۱۰ امتیاز)، عملکرد تحصیلی ( ۳۵ امتیاز) در راستای توانمندی ها، علایق و آمادگی تحصیلی خود و همچنین در رقابت با دیگر دانش آموزان امتیازبندی می شوند، عملکرد تحصیلی و نمره ورقه خرداد پایه های هفتم، هشتم و نهم ملاک عملکرد تحصیلی آنها است.

جهان آرای با اشاره به نقش مهم مشاوران در کمک به انتخاب رشته مناسب دانش آموزان، گفت: در طول سال تحصیلی، در دوره اول متوسطه برای هر 15 نفر یک ساعت مشاوره انجام می شود و 270 مشاور در استان گیلان با بررسی کلیه فعالیت های دانش آموزان در طول سال های تحصیلی، نظر تخصصی خود را به اولیا و دانش آموزان برای انتخاب رشته مناسب ارائه می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: امسال حداقل نمره دروس با هر رشته تحصیلی مشخص شده که شرط لازم ورود به رشته تحصیلی است و دانش آموزان با توانایی علمی بالاتر و ظرفیت جذب مدارس هر منطقه می توانند در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار