با حضورمدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش در شیراز انجام شد:

افتتاح چند پروژه ورزش دانش‌آموزی در آموزش‌وپرورش ناحیه سه شیراز

شیراز(پانا)-آیین افتتاح سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی،درآموزش و پرورش ناحیه3 شیراز با حضور مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح چند پروژه ورزش دانش‌آموزی در آموزش‌وپرورش ناحیه سه شیراز

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش در طی این مراسم اظهارداشت:باید تلاش کنیم تا دیدگاه مدیران مدارس را به‌عنوان رهبران اصلی آموزشی، نسبت به ورزش و تربیت‌بدنی تغییر دهیم ، چراکه بدون تأمین سلامت جسمی و روانی فرزندان ما،دیگر آموزش‌ها و ساحت‌های تربیتی نیز تکمیل نخواهند شد.

محمد جعفری ، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه جوانان به تحصیل و تهذیب و ورزش ، گفت : اینکه ایشان ورزش را هم‌عرض با تحصیل و تهذیب قرار دادن نشان از اهمیت این مسئله است.

جعفری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در هفته معلم به فرهنگیان،اضافه کرد: ایشان استفاده از فعالیت‌های فوق‌برنامه به‌ویژه ورزش را برای نشاط و شادابی دانش آموزان لازم دانستند .

او با اشاره به سند تحول بنیادین به‌عنوان یک سند بالادستی در آموزش‌وپرورش گفت : قرار است در این سند به ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت به‌صورت متوازن و متعادل نگاه شود .

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین،یکی از مهم‌ترین ساحت‌های آن را تربیت زیستی و بدنی برشمرد و بیان داشت: سیاست‌های دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت متبوع برگرفته از همین ساحت و در قالب عنوان مکتب عام تدوین‌شده است.

جعفری ادامه داد : این سیاست‌ها شامل مواردی چون مدرسه محور نمودن ، کیفیت محور نمودن ،برنامه محور نمودن ،تعمیم و فراگیر نمودن ، علمی و تخصصی نمودن ، اخلاق محور نمودن و مشارکت محور نمودن فعالیت‌ها است .

او تصریح کرد : برای رسیدن به اهداف فعالیت‌های حرکتی دانش آموزان در مدرسه ، مدلی تعریف‌شده که شامل 3 شاخص اصلی ازجمله نیروی انسانی متخصص ، محتوا ، فضا و تجهیزات است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سرانه فضاهای ورزشی در کل کشور 33 صدم مترمربع است گفت : ما در کل کشور هم‌اکنون 3 هزار و 337 فضای ورزشی داریم که از این تعداد یک هزار و 500 فضا داخل مدرسه و یک هزار و 719 فضا نیز خارج از مدرسه است .

جعفری افزود : در کل کشور 11 استخر روباز ، 87 استخر سرپوشیده و 381 چمن مصنوعی داریم که درزمینهٔ ساخت زمین چمن مصنوعی از سال 80 تا 90 ، 165 زمین چمن مصنوعی در کل کشور داشتیم و در فاصله سال 90 تا 95 شاهد افزایش تعداد 64 چمن مصنوعی بودیم و این آمار در فاصله سال 96 تا 97 نیز 152 زمین چمن مصنوعی در طی یک سال به آن افزوده‌شده است.

او با اشاره به آمارهای نگران‌کننده در مورد چاقی و اضافه‌وزن و نارسایی‌های ساختار قامتی در دانش آموزان افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه ما کم‌تحرکی افراد جامعه وخصوصا دانش آموزان است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای با استان‌ها قرار است 380 فضای بلااستفاده و با ابعاد کم را با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه ،به‌عنوان فضاهای ورزشی تغییر کاربری دهیم .

جعفری او افزود: اگر می‌خواهیم میانگین سرانه فضاهای ورزشی‌مان را در حوزه آموزش‌وپرورش در کشور بالا ببریم باید به سمت ایجاد چنین فضاهایی برویم که می‌توان با توجه به کتاب راهنمای معلم از آن‌ها هم درزمینهٔ بهبود ساعات درس تربیت‌بدنی در مدارس استفاده کرد و هم به‌عنوان کانون‌های درون مدرسه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت همین دانش آموزان و محله‌ها بهره گرفت.

اوتأکید کرد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ورزش دانش‌آموزی کمک کند، هماهنگی برای استفاده از فضاهای ورزشی سایر نهادها در سطح استان و اختصاص ساعاتی از فعالیت این اماکن به ورزش دانش‌آموزی است .

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش جعفری گفت: باید تلاش کنیم تا دیدگاه مدیران مدارس را به‌عنوان رهبران اصلی آموزشی، نسبت به ورزش و تربیت‌بدنی و سلامت جسمی و روانی تغییر دهیم ، چراکه اگر سلامت جسمی و روانی فرزندان ما تأمین نشود، دیگر آموزش‌ها و ساحت‌های تربیتی تکمیل نخواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار