جزئیات برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی در تابستان 98

تهران (پانا) – نشست خبری مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان کشور صبح امروز با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات  برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی در تابستان 98

حسین بابویی، رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی در این نشست گفت: «به دنبال برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با مشارکت 4.5 میلیون دانش‌آموز سراسر کشور، سی‌امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر و سی‌وششمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان پسر کشور با حضور بیش از 10 هزار دانش‌آموز ورزشکار از اول تا سی‌ام مرداد 1398 به میزبانی پنج استان گیلان (رامسر)، اردبیل، اصفهان، سمنان و چهال محال و بختیاری برگزار می‌شود.»

حسین بابویی به جزئیات بیشتری از برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی در تابستان 98 اشاره کرد و گفت: «مسابقات از داخل مدرسه شروع می‌شود، مسابقات درون‌مدرسه‌ای در قالب المپییادهای وزشی درون‌مدرسه‌ای برگزار و المپیادهای درون‌مدرسه‌ای منتج می‌شود به انتخاب تیم‌های ورزشی هر مدرسه در رشته‌های مختلف. این مسابقات دانش‌‌آموزی که در سطح مدرسه انجام می‌شود، وارد سطح شهرستان و همینطور در سطح استان برگزار می‌شود. در بخش اول یعنی آن‌جایی که در داخل مدرسه، مسابقات دانش‌آموزی مدیریت و سازمان‌دهی می‌کنیم، نزدیک به 5 میلیون دانش‌آموز در قالب تیم‌های مختلف و رقابت‌های مختلف و رشته‌ها و در جنسیت‌های مختلف فعالیت‌های ورزشی را شروع می‌کنند و در نهایت وارد مرحله کشوری می‌شوند. در مسابقات ورزشی تابستان امسال نزدیک به 10 هزار دانش‌آموز و عوامل فنی و اجرایی را میزبان خواهیم بود که امیدواریم به بهترین نحو برگزار شود.»

رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی افزود: «مسابقات ورزشی سال تحصیلی 98ـ97 را به دو بخش تقسیم کردیم، بخش اول در دهه مبارک فجر به مناسب فرارسیدن چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در رشته‌های بسکتبال سه نفره، کشتی پهلوانی، کبدی و لنگ (بخش پسران) و بسکتبال سه نفره، کبدی و لنگ (بخش دختران) به میزبانی سه استان قم، خراسان رضوی و هرمزگان برگزار شد. در مسابقاتی که در قم به مناسبت دهه فجر برگزار شد 1020 دانش‌آموز پسر، در مسابقات دختران در خراسان رضوی 682 دانش‌آموز دختر و در رشته فوتبال در هرمزگان 520 دانش‌آموز پسر متوسطه دوم شرکت کردند و در مجموع این رقابت‌ها با حضور نزدیک به 2300 دانش‌آموز برگزار شد.»

او ادامه داد: «برنامه‌ریزی ما برای ادامه رقابت‌ها و در واقع بخش دوم مسابقات در تابستان امسال است. این رقابت‌ها در رشته‌های تنیس روی میز، شطرنج، بدمینتون، دو و میدانی، شنا، ژیمناستیک، فوتسال، والیبال و هندبال برای دختران و پسران برگزار خواهد شد. مسابقات از 1 مرداد در گیلان و همینطور در اردبیل و دیگر استان‌ها آغاز می‌شود به همین ترتیب تا پایان مرداد رقابت‌ها ادامه دارد.»

او جزئیات بیشتری از نحوه برگزاری مسابقات و تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها ارائه کرد و گفت: «میزبان رقابت‌ها استان گیلان است، اما مسابقات در ارودگاه شهید چمران رامسر برگزار خواهد شد که هزار و 83 دانش‌آموز آنجا حضور پیدا خواهند کرد. در این اردوگاه رشته‌های تنیس، بدمینتون و شطرنج برای دختران و پسران متوسطه اول برگزار می‌شود. در چهارمحال و بختیاری در رشته‌های شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک هزار و 105 نفر دانش‌آموز شرکت‌کننده داریم. در سمنان که رقابت‌های فوتسال متوسطه دوم و والیبال متوسطه اول در بخش دختران برگزار خواهد شد 654 نفر حضور دارند. در اردبیل که فوتسال متوسطه اول پسران و والیبال متوسطه دوم پسران انجام می‌شود 806 نفر حاضر خواهند شد.»

او ادامه داد: «همچنین در اصفهان که هندبال متوسطه اول پسران، تنیس روی میز متوسطه دوم برای پسران و همینطور هندبال متوسط اول برای دختران و تنیس روی میز دختران متوسطه دوم برگزار می‌شود هزار و ۱۱۰ دانش‌آموز شرکت کننده خواهیم داشت.»

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: «سرپرست وزارت آموزش و پرورش در روز 19 مرداد در جمع ورزشکاران در استان اصفهان حضور می‌بابد. رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان در تاریخ 30 مرداد تمام می‌شود.»

او به مسابقات دانش‌آموزی سال گذشته اشاره کرد و گفت: «آن مسابقات را با هماهنگی با دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی برگزار کردیم که با حضور استعدادیاب‌های آن‌ها در نهایت از بین دانش‌آموزانی که در رقابت‌ها حضور یافتند، 720 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف به عنوان استعدادهای برتر ورزش دانش‌آموزی و ورزش پایه شناسایی و به فدراسیون‌ها معرفی شدند. این افراد جزو نخبگان ورزش کشور هستند و مطمانا در سال‌های آتی این دانش‌آموزان در رقابت‌های جهانی دیده خواهند شد.»

بابویی ادامه داد: «برای مسابقات امسال هم هماهنگی‌های قطعی با دفاتر استعدادیابی و فدراسیون‌های مختلف انجام شده و نمایندگان استعدادیاب آن‌ها در مسابقات امسال حضور خواهند داشت. با فدراسیون‌های مختلف تعامل داریم و از آن‌ها خواسته‌هایم استعدادیاب‌های خود به استان‌های محل برگزاری مسابقات بفرستند و از نزدیک دانش‌آموزان را ببینند و استعدادیابی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار