معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

اهتمام ویژه در جهت تربیت قرآنی نوآموزان و دانش آموزان دوره ابتدایی

مشهد (پانا)- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش که در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد مقدس حضور یافته بود بر اهتمام ویژه در جهت تربیت قرآنی نوآموزان و دانش آموزان دوره ابتدایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۶۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام ویژه در جهت تربیت قرآنی نوآموزان و دانش آموزان دوره ابتدایی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: باید شکر نعمت حضور بر سفره قرآن را به جای آورد، معنی دقیق شکر استفاده درست از نعمت است. اینکه خداوند ما را بر سر سفره خود قرار داده است باید برای شکر این نعمت از آن درست استفاده کرد.

وی افزود: قرآن محکم ترین و مهمترین چهارچوب زندگی بشریت است و ما باید در فهم این کتاب آسمانی دقت نظر داشته باشیم.

حکیم زاده تصریح کرد: قرآن کتابی برای زندگی است و آمده تا راه و رسم زندگی را نشان دهد. اگر ما دنبال علم ارتباطات، تعامل، تربیت، سیاست و تعامل در خانواده هستیم، همه و همه در قرآن آمده است و باید قرآن در کار، رفتار و شغل ما نمود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیات قران گفت: باید تعامل مربی قرآنی مثل مربی بزرگ بشریت یعنی پیامبر اکرم (ص) باشد. حقایق و معارف قرآنی آنقدر گسترده است که چه در زمان جاهلیت و چه اکنون خیلی ها بسیاری از آن را درک نمی کنند اما مردم رفتار پیامبر (ص)و نرم خویی و مهربانی ایشان را فهمیدند. حق نداریم هیچ متربی، دانش آموز یا حتی اولیائی را براساس اشتباه و گناه کنار بگذاریم.

وی با استناد به آیات قرآن به وسعت و بزرگی رحمت خداوند اشاره کرد و گفت: اگر انس با قرآن منجر به رفتار قرآنی در ما شود تشویق های ما بیشتر می شود و اگر اینگونه رفتار کردیم ما هم می توانیم با رفتارمان به قرآن عزت ببخشیم چون ما را یک فرد قرآنی می شناسند.

حکیم زاده با تاکید بر لزوم اهمیت بر دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای تربیت قرآنی نو آموزان و دانش آموزان دوره ابتدایی کشور به کار خواهیم بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار