معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

طرح سنجش سلامت برای ۲۰ هزار نوآموز استان بوشهر انجام می‌شود

بوشهر(پانا)_معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح سنجش سلامت برای ۲۰ هزار نوآموز استان بوشهر انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۵۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح سنجش سلامت برای ۲۰ هزار نوآموز استان بوشهر انجام می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر،محمود قاسمی صبح امروز در آئین آغاز به فعالیت پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود در دبستان کوشا بوشهر اظهار داشت: امسال حدود 20 هزار نوآموزان طرح سنجش سلامت را خواهند گذراند که این تعداد نسبت سال گذشته افزایش یکهزار نفری داشته است.

وی با بیان اینکه همه شهرستان ها و بخش های استان زیر پوشش پایگاه های سنجش قرار گرفته اند گفت: 40 پایگاه به صورت ثابت و سیار در استان فعال هستند که از این تعداد 23 پایگاه ثابت و 17 پایگاه نیز به صورت سیار، مناطق کم جمعیت دانش آموزی را پشتیبانی می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: امسال بیست و ششمین سالی است که طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می شود و 160 همکار در این طرح، کار سنجش نوآموزان بدو ورود را بر عهده دارند و مرحل چندگانه بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و مراحل لازم را رصد می کنند.

قاسمی با اشاره به این که هزینه سنجش دانش آموز 30 هزار تومان است، گفت: در این طرح بینایی، شنوایی، سلامت جسمی و ذهنی نوآموزان بدو ورود به مدرسه بررسی می شود و در صورت مشکل در مرحله اول نوآموزان به مرحله تخصصی معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اگر مشکل جسمی نوآموزی در تراز دانش آموزان کم توان قرار گرفت باید در مدارس استثنایی ثبت نام شود یادآور شد: والدین باید نسبت به دانش آموزان مشکل دار همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند و با ثبت نام دانش آموز در مراکز استثنایی به دانش آموز خود کمک کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

وی با استقبال از طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان پیش دبستانی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 7 هزار کودک پیش دبستانی سنجش شدند و در سال جاری نیز این طرح برای پیش دبستانی ها با هماهنگی مراکز پیش دبستانی اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار