آغاز طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در شهرستان بوشهر

بوشهر(پانا)_رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان بدو ورود به پایه تحصیلی اول ابتدایی در پایگاه‌های سنجش آغاز شد

کد مطلب: ۹۲۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در شهرستان بوشهر

مهندس حسن فخرایی گفت: طرح سنجش نو آموزان باهدف سنجش سلامت جسمانی و روانی آن‌ها ازجمله مراقبت بینایی و شنوایی، بهداشت دهان و دندان، آمادگی تحصیلی و همچنین شناسایی و هدایت دانش‌آموزان خاص و با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.
فخرایی با اشاره به لزوم انجام مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی برای نوآموزان افزود: هم‌زمان با سنجش سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان در پایگاه‌های سنجش، معاینات غربالگری شامل تن‌سنجی و پایش رشد، مراقبت بینایی، شنوایی، سلامت روان، دهان و دندان نیز برای آن‌ها در سطح مراکز خدمات جامع سلامت انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از تکمیل واکسیناسیون، فرم خلاصه معاینه برای نوآموزان صادر و برای ارائه به مدارس به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد ۵۲۰۰ دانش‌آموز در ۵ پایگاه سنجش شهرستان بوشهر مراقبت و برای آن‌ها فرم خلاصه معاینه دانش‌آموز صادر گردد.
این مقام مسئول بهداشتی تصریح کرد: این طرح سنجش، از ۹ تیرماه آغاز و به مدت ۲ ماه ادامه دارد.
پایگاه‌های سنجش در شهرستان بوشهر در مدرسه کوشا واقع در خیابان امام خمینی (ره) کوچه هفتم تیر، پایگاه مدرسه فردوسی در کوی دواس، مدرسه وحدت در شهر چغادک، مدرسه ادب در شهر عالیشهر و مدرسه آزادی در جزیره خارگ مستقر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار