تنها راه سعادت انسان ها عمل به دستورات قرآن کریم است

مشهد(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور تنها راه سعادت انسان ها را عمل به دستورات قرآن کریم عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۵۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه سعادت انسان ها عمل به دستورات قرآن کریم است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز همکاران فرهنگی سنت نیکو و پسندیده ای است که هم می تواند الگوهای عملی را برای دانش آموزان معرفی کند و هم همکاران فرهنگی شاخص در این حوزه را شناسایی کند تا سایر معلمان و دانش آموزان از آن ها بهره معنوی را ببرند.

وی افزود: در آموزش و پرورش کشور اجرای سند تحول بنیادین یک وظیفه و تکلیف است و این سند براساس مبانی و آموزه های اسلامی، اخلاقی و اعتقادی تدوین شده است و در این بین هر چقدر انس و الفت دانش آموزان و فرهنگیان با قرآن کریم و نماز بیشتر شود نشان می دهد در راه تحقق اهداف سند تحول بنیادین گام برداشته ایم.

خدابنده تصریح کرد: قرآن خودش را با صفات، ویژگی ها و عناوینی همچون فرقان، رحمت، شفا، مغفرت و ... معرفی می نماید و در این بین جنبه هدایت گری و هدایت کنندگی قرآن است که بسیار حائز اهمیت است و حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند که من دو چیز گرانبها را در بین شما به امانت می گذارم و آن دو قرآن و عترت است که این دو از هم جدا نمی شوند و اگر به آن دو تمسک جویید هرگز گمراه نخواهید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: پس اگر قرار است پیشرفت کنید، هدایت شوید و به سعادت دنیوی و اخروی برسید باید به قرآن عمل کنید و عمل به دستورات قرآن مایه سعادت است و البته نگاه کردن به خطوط، ترجمه و تفسیر قرآن نیز عبادت است اما آنچه که سعادت قطعی بشریت را در پی دارد یقینا عمل به دستورات قرآن کریم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش بسیار مورد تاکید است و برگزاری این چنین مجالس قرآنی بر دانش آموزان ما بسیار تاثیرگذار است و هر چقدر بتوانیم در مسیر ابعاد و ویژگی های تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و عبادی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده گام برداریم و در راه تحقق این اهداف تلاش کنیم قطعا راه سعادت و کمال دانش آموزان و جامعه را رقم خواهیم زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار