گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی

علمی: دین برنامه سالم الهی برای زندگی و آخرت بشر است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دین برنامه سالم خدا برای زندگی و آخرت بشر است و دین اسلام دین آسمانی است .

کد مطلب: ۹۲۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
علمی: دین برنامه سالم الهی برای زندگی و آخرت بشر است

طاهر علمی صبح امروز در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا بیان کرد: بر اساس حدیث امام حسین (ع) عناصر اصلی سازنده وجودی هر انسان، پنج خصلت است که اگر انسان برای تقویت این پنج خصلت تلاش کند و برنامه داشته باشد آن موقع فرد موفقی خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از این خصلت ها که مهم است، سرمایه عقل است و این سرمایه مانند یک درخت است که باید به آن رسیدگی کرد تا از آن بهره برد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که دومین ویژگی برای هر انسانی داشتن دین است که برنامه سالم خدا برای زندگی و آخرت بشر است، گفت: دین اسلام دین آسمانی است و ما به عنوان دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید شیرینی دین را به دانش آموزان بچشانیم.

علمی افزود: سومین ویژگی، داشتن ادب است که نشانه کمال هر انسانی است و اگر همراه با عقلانیت و وقار و متانت باشد بسیار زیبا و پسندیده خواهد بود و ما در فعالیت های پرورشی و تربیتی برای دانش آموزان دنبال این نوع ادب هستیم.

وی اضافه کرد: چهارمین ویژگی مورد تاکید، داشتن حیا است که انسان را از بدی ها باز می دارد؛ وقتی که انسان در مقابل خدا احساس شرم کند، از بسیاری از بدی ها و کارهای زشت دوری خواهد کرد و این خصلت او را در برابر بسیاری از گناهان مصون خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: آخرین خصلت برای انسان موفق، داشتن حسن خلق است که این خصلت از ویژگی های بارز پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و بر ما واجب است تا ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار