امام جمعه موقت تهران: کار خیرین مدرسه ساز، بر مبنای فرهنگ اصیل اسلامی است

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران در همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان تهران توجه ویژه‌ به بالا رفتن کیفیت آموزشی در کنار افزایش فضای آموزشی را بسیار حائز اهمیت دانست.

کد مطلب: ۹۲۴۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت تهران: کار خیرین مدرسه ساز، بر مبنای فرهنگ اصیل اسلامی است

حجت الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با تاسیس و بهره‌وری و بالندگی این نهاد، راه برای تداوم یک حرکت سازنده در کشور شکل گرفته ، نهادی که عملا زمینه‌ مشارکت مردم را در یکی از عرصه‌های مهم مدیریتی کشور که آموزش و پرورش میباشد فراهم آورده است.

او افزود: ما برای تحول و ارتقا کارهای نظام در همه‌ عرصه‌ها نیازمند به حضور و مشارکت مردم هستیم و اصولا هر کاری که مردم می‌توانند انجام بدهند باید به دست خودشان سپرده شود و وظایف حاکمیتی را دولت باید عهده‌دار باشد، بطوریکه این نهاد راه را برای یک مشارکت سازنده هموار نموده که امروز می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از کلاس‌های کشور با همت خیرین در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گرفته است.

او اظهارداشت: در:کنار نهادسازی شما بزرگواران که استانداردهای آموزش و پرورش را ارتقا بخشیده‌اید و کار بسیار پسندیده‌ای است و اگر حرکتی با یک تفکری خلاق و موثر شکل گرفت و موجب ارتقا استاندارد شد، این بسیار سازنده خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: حرکت شما، استاندارد ساخت کلاس و مدرسه را در کشور در مقیاس استانداردهای جهانی و بالاتر ارتقا بخشیده و امیدوارم این کار به ارتقا استانداردها در حوزه آموزش نیز بیانجامد.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: برادرمان دکتر حسینی و همکارانشان، متناسب با ارتقا کلاس‌ها به ارتقا استانداردهای آموزشی نیز باید بپردازند.

او بیان داشت: میانگین دستاوردها و محصولات علمی ما از استانداردهای جهانی پایین تر است، و آنچه مهم است اینکه ما در دانشی که دانش‌آموزان در دوران دبستان و متوسطه فرا می‌گیرند در این دانش از متوسط جهانی سبقت داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در حوزه تربیت نیروی‌انسانی استانداردهای خوبی وجود دارد و سرمایه‌ی نیرو انسانی سرمایه بالایی در جامعه محسوب می‌شود، فاصله کیفیت آموزشی را با استانداردهای جهانی زیاد دانست.

او افزود: استانداردسازی کلاس‌های درسی کار بسیار بزرگی است، در کنار این کار مهم شما خیرین هزینه‌ساخت فضای آموزشی و بهبود کیفیت آموزش را رونق بخشیده‌اید، بطوریکه منابعی را تامین و برای ساخت مدرسه اقدام می‌کنید، اما باید شما عزیزان در کنار بهبود فضای آموزشی به بالا بردن کیفیت آموزش در سطح کشور نیز توجه ویژه‌ای کنید.

/خبرنگار: شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار