ابو ترابی: برای خلق یک نظام آموزش و پرورش کاملا مترقی تلاش کنیم

تهران(پانا) - پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال 98 با حضور امام جمعه موقت تهران، نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۴۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ابو ترابی: برای خلق یک نظام آموزش و پرورش کاملا مترقی تلاش کنیم

سید محمد حسین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سخنانی اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید در مسیر یک تحول و تغییر در راستای دستیابی به آرمان ها و اهداف والای انقلاب اسلامی قدم برداریم .

او افزود: باید حوزه‌های مختلف در چهل ساله اول انقلاب را به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم وبا شناسایی کامیابیها و ناکامی‌ها و با یک رویکرد کاملا عالمانه به یک نقشه راه درست برای چهل ساله دوم انقلاب برسیم.

اوبا اشاره به اینکه در چهل ساله اول انقلاب بدون الگوهای لازم و تجارب کافی با چالش‌های زیادی روبرو شدیم و دوران سختی را سپری کردیم ، تاکید کرد: یا تمامی دستاوردهای امروز باید برای یک جهش و تحول اساسی درگام دوم انقلاب تلاش کنیم .

ابوترابی برنامه ریزی، اندیشه ، تفکر و استفاده از نیروهای متخصص را در جهت شناسایی ضعف‌ها و قوت‌های چهل ساله اول انقلاب ضروری دانست و گفت: باید برای خلق یک نظام آموزش و پرورش کاملا مترقی تلاش کنیم واگر بخواهیم به توسعه علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دست یابیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نگاه به آموزش و پرورش نباید گرفتار نگاه روزمره گردد، تاکید کرد: روزمرگی اجازه نگاه جدی و بلند مدت از آموزش و پرورش را می گیرد و این آسیب بزرگی است که باید از آن پرهیز کرد.

ابوترابی تشکیل کارگروهها و کمیته‌هایی در راستای اندیشه به گام دوم انقلاب را ضروری دانست و افزود: باید با استفاده از توان سرمایه‌های انقلاب علاوه بر رصد موفقیت ها و دستاوردها باید آسیب ها و چالش‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و در جهت برطرف نمودن آنها نقشه راه ترسیم نمود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ضرورت دعوت از کارشناسان زبده و متخصص هم در زمینه علمی و هم در زمینه مدیریتی، خاطرنشان کرد: باید با از بین بردن نقاط ضعف در رسیدن به یک افق روشن تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار