مدیرکل آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد: اطلس آسیب های اجتماعی دانش آموزی استان را تدوین کرد ه ایم

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد، اطلس آسیب های اجتماعی دانش آموزی استان را تدوین کردیم و در کشور به یک الگو تبدیل شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد: اطلس آسیب های اجتماعی دانش آموزی استان  را تدوین کرد ه ایم

هادی زارع پور در این همایش که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: پنجم تیر ماه هر سال به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است در این روز در سراسر دنیا و‌ جهان در این خصوص برنامه هایی برگزار می شود.


مدیرکل آموزش پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: چرخه روآوری به سوی مصرف مواد مخدر، عرضه، تقاضا و بستر برای پذیرش است باید برنامه جامعی ناظر بر این سه موضوع طراحی کنیم پدیده های اجتماعی چند بعدی و چند وجهی هستند.


او افزود: در زمینه آسیب های اجتماعی سه رویکرد مهم وجود دارد؛ برخی روش انکار، برخی ها روش های سرکوب و برخی نیز معتقد هستند با روش علمی باید با آنها برخورد کرد، آموزش پرورش با نگاه سوم پیش می رود و در این حوزه کارهای زیادی انجام داده ایم، تنها دستگاهی بودیم که معاون قوه قضاییه برای مقابله با آسیب های اجتماعی از ما تقدیر کردند.

زارع پور با اشاره به تدوین اطلس آسیب های اجتماعی دانش آموزی، گفت: نقشه خطر پذیری را مشخص کردیم یعنی مدارسی که احتمال این آسیب ها در آن وجود دارد را مشخص کردیم برنامه توانمند سازی را در سه سطح برکزار کردیم، استان ما در جشنواره نوجوان سال رتبه اول را دارد.

مواد مخدر اساس و بنیان خانواده را متلاشی می کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه گفت: ما همسایه با افغانستان هستیم سالیانه هزاران تن مواد مخدر تولید می کند برای توزیع از خاک ما می فرستند، آمریکایی ها وقتی وارد افغانستان شدند گفتند می خواهیم جلوی کشت آن را بگیریم اما می بینیم که چند برابر شده است در حالی که اکنون خودشان سردسته مافیا هستند اما ادعای مبارزه با مواد مخدر هم دارند.


حسین کلانتری افزود: ۳۸۰۰ جوان ما قربانی شد که مواد مخدر شیوع پیدا نکند و ترانزیت نشود کدام کشور می تواند ادعا کند۱۲هزاز نفر از بهترین جوانان نیروهای امنیتی و انتظامی ما اکنون مجروح هستند، کشورهایی که صدایشان بلند است بگویند چه کمکی کردند جمهوری اسلامی صادقانه ترین اقدامات بشر دوستانه را انجام می دهد.


او گفت: ما بخش هایی از افغانستان را برای تغییر کشت تحهیزات دادیم چندین دستگاه تراکتور مجانی به آنها دادیم که کشت خود را تغییر دهند اما اراده ای که پشت قصه است استکبار جهانی و آمریکایی ها اجازه نمی دهند؛ مثل خیلی از بندهای برجام که آمریکا حرف می زند و امضا می کند اما عمل نمی کند.


کلانتری تاکید کرد: از دست دادن این جوانان هزینه های بسیار سنگینی است، مواد مخدر توزیع و ترانزیت می شود و آسیب هایی را وارد می کند، خانواده‌ای زندگی آرام دارند اما وسط آن زندگی آنها متلاشی می شود آتش می گیرد، ما باید نگران و حساس باشیم باید نگران باشیم که در مدارس مصرف مواد مخدر داریم، اساس و بنیان خانواده را متلاشی می کند، رهبر انقلاب و رئیس جمهور نیز روی این قضیه حساسیت زیادی دارند.


او ادامه داد: نباید به این کارها قانع شد باید با برنامه ریزی پیوسته و مداوم و‌ فراگیر این گفتمان را داشته باشیم، امیدوارم روزی کاهش قابل توجه میزان مصرف را جشن بگیریم، از این حضور تشکر می‌کنم و اراده ای که حس می کنم وجود دارد ممکن است آن معتاد عضوی از خانواده و فامیل ما باشد، امیدواریم با هم جلوی خیلی از آسیب ها را بگیریم مهم این است که باهم باشیم که باهم هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار