تأکید استاندار بر مشارکت حداکثری دستگاهها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

رشت (پانا) -استاندار گیلان گفت: دستگاههای فرهنگی با مشارکت حداکثری و هم چنین رعایت اصل صرفه جویی، آموزش و پرورش را در بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان، یاری کنند.

کد مطلب: ۹۲۳۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تأکید استاندار بر مشارکت حداکثری دستگاهها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

مصطفی سالاری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 98 با اشاره به اتمام فصل امتحانات و آغاز تعطیلات دانش آموزی اظهار داشت: اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت مستلزم همکاری همه دستگاههای فرهنگی و تأثیرگذار است و امیدواریم بر اساس توافقات، بتوانیم بر اساس داشته ها در کمیته اعتبارات در فراهم سازی اوقاتی آموزنده برای دانش آموزان تلاش کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری کنکور سراسری 98 را آزمون مهمی برای آموزش و پرورش گیلان و سازمان سنجش دانست و گفت: وضعیت سالن های برگزاری آزمون، راههای دسترسی به آن و تأمین آرامش و امنیت کنکور از مواردی است که باعث جلب اعتماد عمومی می شود. نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اجرای طرح نماد در برخی از مدارس استان، اظهار داشت: باید از امکانات سخت افزاری موجود در جهت کمک به دانش آموزان نیازمند بهره مند شویم و از ظرفیت بهزیستی و هسته مشاوره آنها در حوزه آموزش و پرورش استفاده شود. سالاری با اشاره به میزبانی گیلان در برنامه جشنواره کشوری جابربن حیان و مسابقات ورزش دانش آموزی، از مدیران مرتبط به ویژه سازمان برنامه و بودجه استان خواست نسبت به برگزاری هر چه بهتر این رویداهای مهم فرهنگی مساعدت کنند. وی با تأکید بر استفاده بهینه از اموال دولتی خاطرنشان کرد: در این راستا تغییر کاربری با گسترش فضاهای رفاهی فرهنگیان در اولویت است و تشکیل کمیته ای مشترک با عضویت: مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون عمرانی و همچنین معاون سیاسی استانداری در بهینه سازی املاک بلا استفاده آموزش و پرورش ضروری است. استاندار گیلان در پایان با اشاره به نقش مهم خیرین مدرسه ساز در تعالی فرهنگ جامعه، استفاده از ایده های آنان را در اداره هر چه بهتر مدارس، خواستار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره کشوری جابربن حیان در گیلان گفت: این رقابت ها به شرکت 200 دانش آموز و در دهه اول شهریور امسال برگزار می شود. جهان آرای در بخش دیگری از سخنانش کاهش ناهنجاری های رفتاری دانش آموزان را یکی از برنامه های راهبردی آموزش و پرورش دانست و گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) پارسال در 128 مدرسه استان برگزار شد و در سال تحصیلی آینده قرار است این طرح با مشارکت 10 دستگاه اجرایی در 669 مدرسه اجرا شود. وی با اشاره به حضور 33 هزار داوطلب گیلانی در کنکور امسال گفت: بر اساس هماهنگی با سازمان سنجش امسال آموزش و پرورش در شهرستان های: بندر انزلی، ماسال، تالش، رضوانشهر، لنگرود، فومن، صومعه سرا و رودسر مجری برگزاری کنکور است. وی با اعلامِ حضور 13 هزار و 859 داوطلب در این 8 شهرستان، گفت: خوشبختانه پیش بینی های لازم در جهت نظارت، نظافت، تجهیز وسایل ارتباطی و برودتی در سالن ها اندیشیده شده و انشاء الله آزمون استانداردی را برای آینده سازان این کشور شاهد خواهیم بود. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور به میزبانی استان در سه رشته گفت: این مسابقات در رشته های ورزشی: شطرنج، بدمینتون و تنیس روی میز در 6 دوره از اول تا 15 مرداد 98 در اردوگاه کشوری شهید چمران رامسر برگزار می شود. جهان آرای افزود: در سی و ششمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی پسران و در دوره سی ام مسابقات دختران 1083 دانش آموز نخبه به همراه 500 داور، مربی و سرپرست تیم ها از سراسر کشور حضور خواهند داشت. وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از املاک و اراضی آموزش و پرورش گیلان، بر اساس موضوع بند د تبصره 9 و همچنین بند ب تبصره 12 قانون بودجه سال 98 اظهار داشت: در این راستا 42 ملک احصا شده و سه ملک برای فروش در مدارس استان مشخص شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را در اوقات فراغت از مهم ترین برنامه های بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: امسال پیش بینی می شود 125 هزار دانش آموز در 1200 پایگاه بهینه سازی اوقات فراغت تابستانی شرکت کنند که در این زمینه نیازمند کمک های دستگاههای فرهنگی مانند: سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ارشاد و اداره کل اوقاف و دیگر سازمانهای فرهنگی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار