همایش گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر برگزار شد

ما در حوزه اعتیاد مشکلات جدی داریم و برای مقابله با آن باید فکر اساسی بکنیم . حضور مردم در این حوزه میتواند اثر بخش باشد و ما هر جا از مشارکت مردم بهره مند شدیم توفیقات خوبی داشتیم .

کد مطلب: ۵۰۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، همایش گرامیداشت سالروز مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی صبح روز چهارشنبه 2 تیرماه 95 در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

داوود محمدی رئیس کمسیون اصل نود و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: از مهمترین سرمایه های اجتماعی ما مردم هستند که یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اسلامی هم به شمار می روند و امروز این سرمایه های اجتماعی ما به شدت در معرض آسیب قرار گرفتند.

داوود محمدی ادامه داد: آسیب های اجتماعی ما متعدد است که شامل حاشیه نشینی، خشونت ، اعتیاد و ...است که یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی ما اعتیاد است. ما در حوزه اعتیاد مشکلات جدی داریم و برای مقابله با آن باید فکر اساسی بکنیم . حضور مردم در این حوزه میتواند اثر بخش باشد و ما هر جا از مشارکت مردم بهره مند شدیم توفیقات خوبی داشتیم .

رئیس کمسیون اصل نود و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما وقتی برنامه ریزی می کنیم برنامه هایمان قابلیت اندازه گیری داشته باشد. مطلبی که امروز شما مستحضرید این است که واقعا کشور جوانان و جامعه ما مورد هدف جدی قرار گرفته است و از مواد مخدر سنتی به سوی صنعتی رفته که این خود یک آسیب جدی است و کاهش سن اعتیاد و... که باید با برنامه ریزی مدون و قابل اندازه گیری روی آن کار کرد .

داوود محمدی یادآور شد: آسیب های اجتماعی چون حرکتش حرکت خزنده ایست مانند تخریب یک جا نیست که به چشم بیاید و در ظرف زمان شکل می گیرد و ما هم باید به تناسب آن خود را آماده کنیم و متاسفانه این تناسب وجود ندارد.

داوود محمدی ضمن اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال به دونکته تاکید کردند گفت: یکی بحث اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل و دیگری بحث های فرهنگی ، که ما در حجم روزنامه ها ، صدا سیما ،مبلغین در مدارس چه بخشی که مربوط به آسیب های اجتماعی می شود و چه بخشی که به سایر مباحث مربوط است به همان اندازه که سرمایه گذاری می کنیم باید انتظار برداشت داشته باشیم. قطعا اگر سرمایه گذاری کمی داشته باشیم نمیتوان انتظار معجزه در این بخش داشته را باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار