رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: در بخش نیروی انسانی کمبود داریم

آمار جرایم خشن در استان پایین است

تبریز (پانا)-رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در تشکیلات قضایی از نظر کادر اداری که بازوی پرتوان قاضی هستند، مشکل داریم و برای نیروی انسانی بخش نیروی انتظامی و پزشکی قانونی نیز نیاز داریم تا سرعت رسیدگی به پرونده ها  به حد قابل قبول برسد.

کد مطلب: ۹۲۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: در بخش نیروی انسانی کمبود داریم

حجت الاسلام حکمت علی مظفری در نشست خبری ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از نکاتی که در انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه مد نظر داشتند، ایجاد تحول در بخش های مختلف قضایی بود و این تحولی که مد نظر ایشان است نیازمندچند مقوله و مولفه است.

وی ادامه داد: امید داریم با استفاده از فن آوری های نوین و نیروهای انسانی کار آمد، توانمند، مستعد، باسواد، انقلابی و نیروهای جوان و با همدلی و همکاری دولت و مجلس موفق باشیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در تشکیلات قضایی از نظر کادر اداری که بازوی پرتوان قاضی هستند، مشکل داریم و برای نیروی انسانی بخش نیروی انتظامی و پزشکی قانونی نیز نیاز داریم تا سرعت رسیدگی به پرونده ها به حد قابل قبول برسد.

مظفری با بیان این که در حوزه اجرا و دادورزی نیز به شدت کمبود نیرو داریم، ادامه داد: در سال ۹۵ مجلس مصوب کرد که هر سال ۳ هزار نفر جذب شود که فقط یک بار این کار انجام شد که برای استان ما ۳۰۰ نفر بودند که هنوز هم جذب و به کارگیری نشده اند.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که در تحول این مجموعه نقش زیاد دارد دستگاههای پیرامون قوه قضائیه است که تحول آنها باعث تحول قوه قضاییه می شود مثل ضابطین قوه قضائیه که دونوع ضابط عام که فقط نیروی انتظامی است و ضابط خاص که بقیه دستگاههای نظامی و امنیتی را شامل می شود را داریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: نیروی انتظامی خیلی وظایف دارد که یکی از آنها اجرای دستورات قوه قضائیه است بنابراین ضرورت احیای پلیس قضایی با این اوضاع خیلی مهم است.

مظفری گفت: بیش از ۸۵ درصد ابلاغ ها الکترونیکی انجام می شود و در 15 درصد بقیه هم یا متهم یا خوانده، کسانی هستند که در سیستم سابقه ندارند و برای بار اول به صورت دستی ابلاغ صادر می شود تا حقی ضایع نشود.

وی با بیان این که گاهی وکلا و قضات هم نیاز به اصلاح دارند تا بهتر به پرونده ها رسیدگی کنند، گفت: در حوزه وکالت باید بر تعرفه ها و عملکرد وکلا نظارت باشد و این به این معنی نیست که استقلال آنها را بگیریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه کارشناسی مشکل زیاد داریم و کمبود نیروی کارشناسی و تفاوت نظرات کارشناسان جزو مشکلات این حوزه است.

مظفری گفت: در استان ما خوشبختانه جرائم خشن مثل قتل و سرقتهای مسلحانه و... آمار بالایی ندارد و بیشتر پروندهای قتل استان به دلیل نزاع خانوادگی صورت می گیردو حداقل در یک سال اخیر، جرم خشن خاصی نداشتیم.

تشکیل 621355 پرونده قضایی در استان در سال 97

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این نشست بیان کرد: در سال گذشته 621 هزار و 355 فقره پرونده در سطح استان تشکیل شد که از این تعداد 6 هزار و 913 پرونده مختومه شده است.

موسی خلیل‌اللهی ادامه داد: تعداد پرونده های استان در سال 97 نسبت به سال 96 رشد 10 درصدی و تعداد پرونده های مختومه نیز 8 درصد رشد داشت.

وی گفت: در حال حاضر تعداد پرونده های مسن در استان قبل از سال 96، 258 فقره است و در شورای حل اختلاف نیز 56 فقره پرونده مسن داریم.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در سال 97، 34 دردصد از پرونده ها منجر به مصالحه شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار