جلسه مشترک اداره کل آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز ( پانا ) - جلسه مشترک اداره کل آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی صبح امروز در دادگستری تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۰۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مشترک اداره کل آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد

در این جلسه که با محوریت بررسی مسائل و موضوعات شهریه مدارس دولتی و و غیردولتی برگزار شد، جعفر پاشایی گفت: « ستاد صیانت از حقوق والدین و دانش آموزان مستقر در اداره کل و نواحی و مناطق بر رعایت تکریم اولیا و اجرای دقیق ضوابط و مقررات دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در سالتحصیلی 99-98 نظارت می نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از حوزه های همکار در این خصوص مخصوصا دادگستری استان ، تاکید کرد: « حوزه های نظارتی اداره کل و مناطق و نواحی با بازدید میدانی در طول فصل ثبت نام بر روند اجرای ثبت نام دانش آموزان نظارت خواهد کرد».

نظارت بر قراردادهای مدارس غیردولتی

محبوب علیلو نیز در این جلسه بر لزوم قانونمند بودن فعالیت های فوق برنامه و شهریه های دریافتی در مدارس غیردولتی تاکید کرد و دریافت کمک های مردمی و مشارکت اختیاری اولیا یک امر پسندیده است و می بایست در دریافت این کمک ها از ایجاد نارضایتی جلوگیری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از اقدامات مثبت دستگاه تعلیم و تربیت در کاهش رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی در بین دانش اموزان قدردانی کرد و افزود: «با هماهنگی و همکاری اداره کل و دادگستری استان بر قراردادهای مدارس غیردولتی نظارت خواهد شد».

ممنوعیت الزام دانش آموزان به خرید کتب کمک آموزشی

معاون دادستان استان نیز در ادامه نشست گفت: « ممانعت والدین از ادامه تحصیل فرزندان جزو مصادیق مردم آزاری می باشد و در صورت گزارش برخورد قانونی می شود».

نواپور افزود: « ورود و خروج افراد متفرقه در مدارس دولتی و غیردولتی ممنوعیت دارد و با توجه به تعطیلی مدارس لازم است در خصوص پیشگیری از سرقت اموال دولتی یادآوری شود».

وی با بیان اینکه ساختمان مدارس و بیمه دانش آموزی مشمول بیمه کامل است، در خصوص کتب کمک آموزشی ممنوعیت الزام دانش آموزان به خرید این کتب از مراکز متقاضی را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار