جلسه مدیران مدارس مستقل دوره ابتدایی و متوسطه نیشابور برگزار شد

نیشابور ( پانا ) - جلسه مدیران مدارس مستقل دوره ابتدایی و متوسطه نیشابور با موضوع؛ ثبت نام دانش آموزان و تبیین سیاست های پیش رو در محل سالن تربیت کانون مهرتابان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۲۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیران مدارس مستقل دوره ابتدایی و متوسطه نیشابور برگزار شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه با تقدیر از تلاش های سالانه مدیران و برنامه های اجرایی شده و توفیقات حاصل شده در حوزه های مختلف، گفت: نیشابور در سال تحصیلی پیش رو با افزایش بیش از پنج هزار نفری دانش آموز مواجه است که باید با عزم و همت همگانی زیر ساخت های مورد نیاز فراهم شود.

حسین مهرابادی افزود: ما طبقه فوقانی مرکز آموزشی رفاهی شماره یک فرهنگیان را با صرف اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال ساختیم و اگر طبق وعده های داده شده، این مبلغ از طرف اعتبارات وزارتی پرداخت شود، ساخت مرکز جدید فرهنگیان را در بلوار غزالی آغاز خواهیم کرد.همچنین با تدبیر و تلاش فراوان معضل بزرگ هنرستان وکیلی8 نیز در حال حل و فسخ است.

وی ادامه داد: توجه به دوره بنیادین آموزش ابتدایی در دوره مدیریت بنده با اهتمام جدی دنبال شده است و باید کاری کنیم که تاهستیم بامهربانی برخورد کنیم.من یقین دارم که آموزش و پرورش نیشابور در مسیر خوبی در حال حرکت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه، ثبت نام دانش آموزان را پیوند بین خانه و مدرسه معرفی کرد و گفت: شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در 29 بند ارسال شده است که باید با دقت اجرایی شود.در فرایند ثبت نام دو موضوع قانونمندی و تکریم ارباب رجوع باید با نهایت صبر، بردباری و احترام اجرایی شود.

ابراهیم امین نژاد افزود: محدوده بندی در زمان ثبت نام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر اولیای دانش آموزان حاضر به ثبت نام دانش آموزان خود در منطقه جغرافیایی مورد نظر نیستند، یقینا این امر دارای پیام مهم و نشان دهنده ضعف بعضی از مدارس است و باید به این قضاوت مردم احترام بگذاریم.در واقع بهترین مدرسه زمانی نزدیک ترین مدرسه است که اختلافات بین مدارس به حداقل برسد.

وی ادامه داد: وقتی محدوده بندی رعایت نمی شود تعادل و توازن بهم خورده لذا مدیران مدارس جهت ایجاد نظم و رفاه همگانی، آدرس دقیق دانش آموزان را در پشت کارنامه آنها یادداشت کرده و با مهر وامضای آموزشگاه تحویل دانش آموز دهند تا آموزشگاه دوره بعدی از محدوده دقیق دانش آموز مطلع شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دریافت وجه از دانش آموزان در زمان ثبت نام ممنوع است و پس از موعد تعیین شده نیز دریافت وجه باید با رعایت مفاد قانونی و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان در زمان معین باشد.

این مقام مسئول در پایان به تشریح موضوع هدایت تحصیلی پرداخت و خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی در متوسطه دوره دوم برنامه زمان بندی دارد ولی مدارس غیر دولتی در این امر مستثناء می باشند، هدایت تحصیلی صرفا بر اساس نمرات دانش آموزان تعیین می شود، اگر دانش آموزی رشته ای را در هدایت تحصیلی احراز نکرده است، ثبت نام آن دانش آموز در آن رشته ممنوع می باشد، دانش آموزان تجدیدی را به سمت کلاس های جبرانی هدایت کنید، کلاس های تقویتی تکمیلی برای دانش آموزان متوسطه در دو پایگاه به صورت متمرکز برگزار می شود، طرح مهارت آموزی در ایام تابستان در هنرستان ها برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار