شهردار نیشابور:

رسیدگی به موضوعات فرهنگی، هنری و تاریخی در طرح‌های بازآفرینی نیشابور

نیشابور ( پانا ) -شهردار نیشابور در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه پیرامون مشکلات اطلاع‌رسانی در شهرداری نیشابور در محل مجتمع خدماتی فرهنگیان تصریح کرد: هزینه‌های شهر توسط مردم تأمین می‌شود و پیشرفت شهر با مشارکت‌های آتی مردم تکمیل می‌شود، ۵۰۰ هزار گل، گل‌بوته و درختچه در امسال در نیشابور کاشته شده است و بالغ‌بر ۲۰ درصد خسارتی بود که به آن‌ها وارد شد.

کد مطلب: ۹۲۱۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی به موضوعات فرهنگی، هنری و تاریخی  در طرح‌های بازآفرینی  نیشابور

علی نجفی گفت: سرقت‌های بسیار زیادی در نیشابور در محوریت آسیب زدن به خدمات شهرداری مخصوصاً در بلوار ۷۶ متری در چندین مرحله انجام شد.

شهردار نیشابور گفت: یک سری اتفاق‌های بدیع در نیشابور صورت گرفت ولی انعکاس رسانه‌ای نیافته است.

وی ادامه داد: به دنبال برند سازی در شهر نیشابور هستیم و امیدواریم به‌زودی شاهد این اتفاق به‌صورت مکرر باشیم.

نجفی با اشاره به همایش ملی بازآفرینی طی هفته جاری در نیشابور بیان داشت: در بازآفرینی عموماً طرح‌ها در قالب نوسازی و بازسازی بود و به سخت‌افزار شهر می‌پرداختیم و نگاه‌های فرهنگی و هویتی بعضاً پرداخته نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه جامع فرهنگی، هویتی به شهر داشته باشیم و در طرح‌های بازآفرینی علاوه بر حوزه‌های سخت‌افزاری به موضوعات فرهنگی، هنری و تاریخی پرداخته می‌شود.

شهردار نیشابور افزود: بخش عمده‌ای از هزینه‌های همایش بازآفرینی ملی توسط وزارت مسکن و فولاد خراسان پرداخت خواهد شد.

نجفی تأکید کرد: محله نشاط در محله‌های گنبد سبز، شهید بهشتی و چهارده معصوم (ع) ایجاد و آغاز به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید شاهد رشد سرطانی در کشور داشته باشیم، ‌باید تعادل شهری در همه شهرهای کشور ایجاد شود.

در ادامه رئیس ستاد بازآفرینی شهرداری نیشابور گفت: در نیشابور صد هزار نفر حاشیه‌نشینی داریم که حقیقت عدد بالاتری از این است.

هادی نیرآبادی تصریح کرد: بهسازی و بازسازی بافت‌ها باید به سمت محلات و با محوریت مردم باشد، در حال اجرای طرحی هستیم که خود مردم در کارها مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیل گری باید در تمام محلات شهر شکل بگیرد تا با استفاده از افراد خبره هر محلی طرح توسعه محله را تنظیم و تصویب کند.

نیرآبادی عنوان کرد: تمام محلات در نیشابور شامل ۱۷ محله مسکونی و یک محله فرسوده و یک محله تاریخی این طرح اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد بازآفرینی شهرداری نیشابور خاطرنشان کرد: همایش ملی ستاد بازآفرینی سال ۹۶ شروع‌شده است و با یک سال تأخیر در تاریخ ۲۹ و ۳۰ خرداد در نیشابور برگزار خواهد شد.

وی افزود: تکمیل مفهوم بازآفرینی در اداره‌ها و مردم و همچنین استفاده‌های جانبی از این همایش اهداف این همایش است.

نیرآبادی عنوان کرد: آموزش شهروندی و آموزش سمن‌ها در حاشیه این همایش ملی برگزار خواهد شد، نکته کلیدی در همه این صحبت‌ها این است که نیازمند مشارکت مردم هستیم، انتظار داریم تفکر ما در شهرداری و مردم به سمتی برود که خود مردم مشکلات محله خود را رفع کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار