مراقب مراکز آموزشی غیر مجاز فرهنگی و هنری باشیم

نیشابور ( پانا)- سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: در سطح شهر نیشابور و برخی از بخشهای تابعه شهرستان متاسفانه مراکزی به صورت غیر مجاز در طول سال به خصوص ایام تعطیلی تابستان و اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان شروع به آموزش رشته های فرهنگی هنری در زمینه های قرآن ، خوشنویسی ، نقاشی و ...کرده اند.

کد مطلب: ۹۲۱۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مراقب مراکز آموزشی غیر مجاز فرهنگی و هنری باشیم

رمضانعلی بیات افزود: این مراکز غیرمجاز و بعضی خانگی به هیچ عنوان تحت نظر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش ، اداره تبلیغات اسلامی، نیروی مقاومت بسیج، کانون پرورش فکری کودکان، سازمان فنی وحرفه ای ،هلال احمر، مراکز آموزش عالی و دیگر مراکز رسمی کشور نمی باشند و باید خانواده ها مراقب فرزندان خویش باشند که در این مراکز ثبت نام نکنند.

وی خاطر نشان کرد: تنها مراکز انجمن های فرهنگی،ادبی و هنری ، کانونهای فرهنگی هنری مساجد ، آموزشگاه های آزاد هنری ،سینمایی وگریم ، تربیت مدرس قرآن کریم، موسسات فرهنگی وهنری وموسسات قرآن وعترت که دارای مجوز و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که می توانند با اساتید مجرب طبق ضوابط قانونی نسبت به آموزش افراد اقدام نمایند .

بیات یادآور شد: برخی از مراکز غیرمجازشناسایی و از فعالیت شان جلو گیری به عمل آمده است لیکن هنوز هم برخی به صورت خانگی و ارائه اطلاعیه، تلفن و تبلیغ در فضای مجازی به صورت غیر قانونی نسبت به این امر اقدام می کنند که علاوه بر آموزشهای غیر مجاز ممکن است معضلات دیگری را نیز در پی داشته باشد .

وی عنوان کرد: ما از همه خانواده ها ،کودکان، نو جوانان و جوانان خواستار همکاری هستیم و چنانچه با چنین مواردی روبرو گردیدند که افراد سودجو نسبت به آموزشهای غیر مجاز اقدام می نمایند مراتب را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و یا اماکن نیروی انتظامی گزارش دهند .

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: همچنین جهت اطلاع دقیق از پایگاههای اوقات فراغت سطح شهر می توانند با دبیرخانه ستاد اوقات فراغت شهرستان مستقر در اداره ورزش وجوانان نیشابور تماس گرفته و اطلاع حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار