تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

تهران (پانا) - معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تمهیدات مدیریت شهری پایتخت به منظور برگزاری سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و نماز عید فطر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۱۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

مجتبی یزدانی در نشست خبری ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه امسال سومین سالی است که مراسم ارتحال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم ۳ ساعت قبل از افطار شروع و تا ۳۰ دقیقه بعد از افطار به پایان می‌رسد. سال گذشته دو ماه بعد از مراسم ارتحال جلسات آسیب‌شناسی با مسئولین آستان و کارگروه‌های تشکیل شده در این زمینه برگزار شد تا در صورت وجود مشکلات، موارد بررسی شوند و برای سال‌های بعد این مشکلات مرتفع شوند.

وی با اشاره به برگزاری نشستی در همین زمینه در شورای معاونین با حضور شهردار تهران اضافه کرد: مصوبه این شورا بر برگزاری هرچه بهتر مراسم ارتحال امام تأکید داشت و در صورت لزوم به همه دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه‌ای را بر عهده داشتند، ابلاغ شده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری این دست مراسم در شهرداری تهران به صورت یک کار تیمی انجام می‌شود، عنوان کرد: به همین منظور با آستان حرم مطهر، بهشت زهرا و دستگاه‌های مرتبط جلساتی را برگزار کرده و تصمیماتی اتخاذ شده است.

یزدانی با بیان اینکه وظیفه نگهداشت مسیرهای منتهی به مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در میان ۱۳ منطقه تقسیم شده است، گفت: مناطق ۲، ۴، ۵، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۲۲ وظیفه نگهداشت را بر عهده دارند. همچنین مناطق ۳، ۶، ۱۲، ۱۸ و ۲۱ وظیفه پذیرایی از زائران سالگرد ارتحال امام (ره) را عهده‌دار هستند.

یزدانی با بیان اینکه منطقه ۱ شهرداری تهران وظیفه برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران را بر عهده دارد، تصریح کرد: همچنین منطقه ۷ با توجه به اینکه روز عید فطر نزدیک است، وظیفه آماده‌سازی مصلی جهت برگزاری نماز عید فطر را عهده دار است. همین‌طور منطقه ۱۹ آماده‌سازی و نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم و منطقه ۲۰ خدمات‌رسانی به زائران و میهمانان مراسم ارتحال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بر عهده دارد.

استقرار ۵۵۰ نیروی آتش نشانی در حرم مطهر
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند در این مراسم وظیفه پاکسازی رینگ ۴۰۰ حرم مطهر را بر عهده دارد، گفت: همچنین ۵۵۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی با ۲۲۰ خودروی سبک و سنگین در ۱۵۰ موقعیت حاضر شده و به صورت مستمر وظیفه بازدید، شناسایی و رفع موارد ناایمن را بر عهده دارند.

توزیع ۸۰ هزار بسته پذیرایی توسط سازمان میادین میوه و تره بار
یزدانی با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار نیز وظیفه توزیع ۸۰ هزار بسته پذیرایی را بر عهده دارد، عنوان کرد: همچنین از روز شنبه پیش‌بینی‌های لازم از سوی سازمان زیباسازی به منظور نصب المان‌های مناسب جهت برگزاری سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) انجام شده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی و استقرار سرویس بهداشتی در موقعیت‌های جانمایی شده، اضافه کرد: به منظور تعیین مسیر، تابلوهای راهنمایی در مسیرهای منتهی به مکان برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در نظر گرفته شده و ۲ هزار و ۷۰۰ چشمه بهداشتی در ۹ سایت برای زائران آماده شده است.

سرویس دهی رایگان خط ۱ مترو
وی با بیان اینکه به منظور تسهیل امور برای زائران تعدادی ون و ۴۰ دستگاه ویلچیر و ویلچیرران در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سرویس‌دهی خط ۱ مترو به مناسبت این مراسم با سرفاصله چهار دقیقه به صورت رایگان خواهد بود. همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در ۲۴ مبدأ و ۴۶ ایستگاه میانه فعالیت دارند و زائران را از حرم امام (ره) به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل خواهند کرد.

استقرار ۱۰۰ دستگاه ون در ۴ مسیر
معاون شهردار تهران با اشاره به پیش بینی ۱۰۰ دستگاه ون رایگان در ۴ مسیر عنوان کرد: همچنین ۱۰ دستگاه ون به منظور جابجایی میهمانان ویژه در نظر گرفته شده و ۲۰ دستگاه تاکسی جهت سرویس‌دهی به ستاد گمشدگان پیش بینی شده است.

برپایی پردیس فرهنگی «شمیم روح الله»
یزدانی در تشریح اقدامات اجتماعی و فرهنگی به منظور برگزاری سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: هویت‌بخشی و فضاسازی شهری، برگزاری نشست‌های معرفی و سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) و همین‌طور برپایی هزار و ۴۰۰ متر پردیس فرهنگی با نام «شمیم روح‌الله» از جمله اقدامات در حوزه اجتماعی و فرهنگی است. همین‌طور نیروهای سازمان خدمات اجتماعی به منظور رعایت انضباط اجتماعی در مسیرها مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی اورژانس، ۲ دستگاه آمبولانس برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است، گفت: همین‌طور از سوی سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران پیش‌بینی استقرار خودروی فرماندهی حادثه در مجاورت ستاد و تأمین برق اضطراری به وسیله ژنراتور انجام شده است. همچنین یگان حفاظت و شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس تهران بزرگ، وظیفه برقراری امنیت را بر عهده دارند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران سازمان بسیج وظیفه توزیع افطاری در میان زائران را در ۵۰ ایستگاه صلواتی بر عهده دارد و اخبار ستاد ارتحال از سوی روابط عمومی شهرداری تهران تهیه و مستندسازی می‌شود.

خدمات رسانی ۶۳۷ دستگاه اتوبوس همزمان با برگزاری نماز عید فطر
در ادامه این جلسه، یزدانی به اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مراسم عید فطر پرداخت و گفت: بعد از مراسم ارتحال باید مراسم عید فطر برگزار شود. به همین منظور جلسات هماهنگی‌ای با ستاد نماز جمعه و مصلی امام خمینی (ره) به ویژه شهرداری منطقه ۷ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به منظور برگزاری نماز عید فطر درهای مصلی از ساعت ۰۵:۳۰ باز خواهد شد، عنوان کرد: ۶ مسیر برای برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شده و در این مسیرها ۴۰ دستگاه ون رایگان به همراه ۶۳۷ دستگاه اتوبوس وظیفه خدمت‌رسانی به شهروندان را بر عهده دارند. ۱۱۳ دستگاه اتوبوس در میادین و پایانه‌ها، ۲۹۲ اتوبوس در مساجد و ستاد اقامه نماز و همچنین ۲۳۲ دستگاه اتوبوس از شب قبل به صورت دپو آماده خدمت‌رسانی به نمازگزاران عید فطر خواهند بود.

یزدانی با بیان اینکه به منظور برگزاری نماز عید فطر از ساعت ۰۵:۳۰ خطوط مترو به صورت رایگان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: همین‌طور معاونین ترافیک مناطق ۳، ۶ و ۷ وظیفه دارند تا خدمات ترافیکی لازم از جمله جانمایی مناسب پارکینگ‌ها را برای نمازگزاران فراهم کنند. به همین منظور در اطراف مصلی تهران ۵ نقطه برای جانمایی ۴۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه شخصی در نظر گرفته شده که ۳۰۰۰ دستگاه در پارکینگ نقدی و ۱۰۰۰ دستگاه در مجتمع امام خمینی (ره) واقع در ضلع شمالی مصلی جانمایی خواهند شد.

به گفته وی؛ سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدامات لازم به منظور نصب المان‌های مناسب عید فطر را انجام داده است و به محض اعلام زمان عید فطر المان‌ها در شهر نصب خواهند شد.

یزدانی همچنین از استقرار نیروهای آتش‌نشانی به همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف مصلی خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با اورژانس تهران، ۵ دستگاه آمبولانس به همراه ۱۰ نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی و ۲ پزشک در بزرگراه رسالت مستقر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار