اجرای طرح تابستانه پلیس راهور از ۲۰ خرداد

سردار هادیانفر: فقط 4 میلیون موتورسیکلتی دارای پلاک هستند

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از اجرای طرح تابستانه این پلیس از 20 خرداد خبر داد و گفت گشت‌های پلیس نامحسوس تقویت می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۹۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سردار هادیانفر: فقط 4 میلیون موتورسیکلتی دارای پلاک هستند

به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار سید کمال هادیانفر درباره شروع طرح تابستانه گفت: طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از 20 خرداد آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در جاده‌ها عنوان کرد: اکنون هزار و 933 دوربین ثبت تخلفات و 829 دوربین نظارتی در سطح جاده‌های کشور نصب است و برابر هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی بیش از 2 هزار دوربین دیگر نیزبه این تعداد افزوده شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از احیاء و تقویت گشت‌های کنترل نامحسوس خبر داد و گفت: بازرسان نامحسوس همچنان و با قوت مأموریت‌های خود را دنبال می‌کنند.

سردار هادیانفر درباره وضع اتوبوس‌های فرسوده در کشور خاطرنشان کرد: در جاده‌های اصلی کشور که معادل 40 هزار کیلومتر است، اتوبوس‌های فرسوده به هیچ عنوان اجازه تردد ندارند و البته از دولت انتظار می‌رود روند ایمنی شدن اتوبو‌ ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل را در راستای اجرای قانون هوای پاک به جد دنبال کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تأکید کرد: پلیس در سراسر کشور با جدیت با تردد اتوبوس‌های فرسوده برخورد می‌کند و هیچ پایانه‌ای مجاز به تخصیص مسافر به چنین اتوبوس‌هایی نیست.

وی یادآور شد: البته در مواردی مشاهده می‌شود که این اتوبوس‌ها در جاده‌های فرعی اقدام به سوار کردن مسافر می‌کنند اما قطعا پلیس راهور با مشاهده تخلف رانندگان این اتوبوس‌ها، برخورد می‌کند.

سردار هادیانفر درباره ارسال پیامک تخلفات رانندگی اظهار کرد: براساس قانون و تصویب مجلس شورای اسلامی، پیامک‌های تخلفات رانندگی با هزینه فرد متخلف به وی ارسال می‌شود و از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 530 هزار و 200 مورد پیامک ثبت تخلفات برای مالکان خودروها ارسال شده است.

وی افزود: برخی از مالکان مدعی هستند که پیامکی برای آنها ارسال نشده بنابراین، این گروه از افراد حتما به مراکز شماره‌گذاری مراجعه و اطلاعات خود را به روز کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مالکان خودروها می‌توانند به 2 هزار و 200 دفتر پلیس +10 و 440 نقطه در مناطق مختلف به مراکز شماره‌گذاری مراجعه و روند اطلاعات خود را به روز کنند.

وی از اقدام جدید پلیس راهور در حوزه نقل و انتقالات خبر داد و گفت: در روند نقل و انتقال پلاک خودروها تغییرات اساسی در راه است به طوری که در نظر داریم برای هر فرد یک پروفایل یا آی دی اختصاصی پس از احراز مشخصات بیومتریک ایجاد کنیم تا مراجعه کنندگان ما صرفا از طریق این آی دی اختصاصی خدمات دریافت کنند.

سردار هادیانفر درباره اقدام جدید پلیس راهور ناجا عنوان کرد: این برنامه در دستور کار و در مرحله اقدامات تحلیلی است و پس از طی مراحل دیگر برای هر کاربر راهور یک پروفایل یا آی دی اختصاصی تعریف می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی موتورسیکلت سواران عنوان کرد: اکنون 11 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که از این تعداد 4.5 میلیون نفر از کاربران موتورسیکلت گواهینامه دارند و از این 11 میلیون، 4 میلیون دارای پلاک هستند و مابقی پلاک ندارند.

سردار هادیانفر درباره این اظهارات توضیح داد: در گذشته روند پلاک‌دهی و پلاک‌گذاری موتور سیکلت‌ها به گونه‌ای بود که شماره پلاک به کارخانه تولید کننده داده می‌شد در واقع پلاک موتور به نام کارخانه موتورساز ثبت می‌شد و بنا داریم همه موتورسیکلت‌ها را پلاک‌دار کنیم.

وی تأکید کرد: از 11 میلیون موتورسیکلت موجود در سطح کشور 9 میلیون موتور از نوع فرسوده هستند در هر حال با تمهیدات جدید پیش بینی شده بنا داریم با موتورسیلکت سواران متخلف به جد برخورد کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اشاره کرد: از زمانی که در مرکز اصلی شهر تهران به وانت بارها پلاک سفید ارائه شده است شاهدیم که موتورسیلکت سواران نقش وانت بار را ایفا می‌کنند و به نوعی باعث بی‌نظمی در شهر و عبور و مرور هستند.

وی اضافه کرد: از همین جا اعلام می‌کنم وانت بارهایی که پلاک سفید دارند و برای تردد در مرکز اصلی شهر متقاضی دریافت پلاک عمومی هستند به شرطی که فرسوده نباشند در اولویت دریافت خدمات هستند چرا که این اقدام را گامی در راستای ساماندهی وضع تردد موتورسیلکت سواران می‌دانیم.

این مقام ارشد انتظامی از احیای قانون قفل چرخ خبر داد و افزود: در آینده نزدیک این قانون را نیز اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

سردار هادیانفر درباره وضع طرح ترافیک جدید شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: کلیات این طرح از سوی شهرداری تهران به پلیس راهور ناجا ارسال شده البته شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی ترافیک این طرح را تصویب و در انتظار تأیید پلیس راهور ناجا هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شکایت پلیس از شهرداری تهران یادآور شد: شکایت پلیس از شهرداری تهران مربوط به سال 97 است و موضوع طبق روال پیگیری می‌شود.

سردار هادیانفر درباره نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات و انضباط ترافیکی عنوان کرد: 13 میلیون همیار پلیس در کشور داریم که این گروه نقش 18 درصدی در کاهش تصادفات دارند و معتقدیم که از این ظرفیت باید برای ارتقاء انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات بهره حداکثری ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار