سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر

بجنورد (پانا)- به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر با حضور سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد و کارشناسان ،جلسه ای در این خصوص برگزار گردید .

کد مطلب: ۹۱۷۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر

حمید رضا صبوری ،سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هشت سال دفاع مقدس یادآورشد: سربلندی امروز ملت ایران ،مرهون ایثارگری شهداء و رزمندگان در برابر دشمن است و فتح خرمشهر از نقاط عطف دوران مقدس و فتح ارزش های اسلامی وانقلابی به شمار می آید.

سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنوردبا اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) که ( خرمشهر را خدا آزاد کرد) ،ادامه داد: در این پیروزی خداوند متعال نقش اصلی را داشت و دست خدا همیشه بالای دست ماست بنابراین ما نباید دچار غرور و تکبر شویم زیرا اگر خدا اراده کند ملتی را سرافراز و یا سرکوب کند ، این امرقطعا" محقق می شود همچنین این نکته حائز اهمیت است که ، پیروزی و فتح خرمشهر ، پیروزی های آینده را رقم زد و شکست و آینده دفاع مقدس به مسئله فتح خرمشهر بستگی داشت .

صبوری با اشاره به رشادت های شهداء و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ، بیان داشت: امروزه ما مدیون رزمندگان و شهداء هستیم و شهدا حق بزرگی بر گردن تک تک مردم ایران دارند و ما باید با گرامیداشت یاد و خاطره آنان ادامه دهنده راهشان باشیم و با توجه به فضای امروز جامعه ی ما ، باید این ایثارگریهای دلاور مردان را به نسل جدید تبیین و توضیح نماییم .

سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد با اشاره به اهمیت حفظ ارزش حماسه فتح خرمشهر در مدارس عنوان کرد: تبیین نقش ولایت در مدارس بسیار مهم است و ما وظیفه داریم جایگاه ولایت و نقش رهبری را برای نسل جوان تبیین و توضیح دهیم.

در پایان ، به برنامه های اجرایی به همین مناسبت از جمله ، دعوت از کسانی که در صحنه دفاع مقدس حضور و سهمی داشتند ، برگزاری نمایشگاه عکس جهت یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس ، رو نمایی از فیلم مستند (اولین دیدار) ساخته شده در معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش شهرستان بجنورد و پخش آن درکانون شهید باهنر را اشاره داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار