مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی :

جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت در استان خراسان شمالی برگزارشد

بجنورد (پانا) - با حضور عباس سعیدی مدیر کل آموزش و پرورش واعضای ستاد اوقات فراغت ، جلسه غنی سازی اوقات فراغت و تخصصی کردن پایگاههای تابستانی در اتاق جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۶۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت در استان خراسان شمالی برگزارشد

عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ظهر دوشنبه 30 اردیبهشت درجلسه ستاد اوقات فراغت گفت:ماباید بر اساس تقاضای دانش آموز،براساس زمینه های جذب دانش آموز اوقات فراغت را برای آنها ایجاد کنیم.

وی افزود:برگزاری کلاس های اوقات فراغت قطعا در نوجوانان انگیزه و شور اشتیاق ایجاد می کند، اوقات فراغت برای ما فرصتی برای تعلیم است.

اگر ما دانش آموزان را به سمت اوقات فراغت سوی دهیم قطعا برای آینده ی شغلی،تحصیلی،آنها تاثیرخواهد داشت و این فرصت ،فرصت بسیارخوبی برای مهارت آموزی آنهاست.

سعیدی اظهار کرد:اوقات فراغت با محوریت مهارت محور تعلیم شده که این تربیت در تابستان جزء وظایف اصلی معاونت پرورشی می باشد.

وی تصریح کرد:همه ی این ها فرصتی است تا نوجوانان با شور و اشتیاق به سمت این مهارت ها بیایند و از این کلاس ها و برنامه ها،اوقات فراغت خود را پُر کنند و از این برنامه ها محروم نمانند

وی تاکید کرد:باید بر مسئله ی هزینه تاکید داشته باشیم که چگونه می توانیم جذب حداکثری شود تا انشاءالله به آن اهدافی که در نظام تربیت ما ترسیم شده،به آن اهداف برسیم.

وی درادامه بیان کرد:اوقات فراغت برای خانواده ها مشکل شده است،ما باید با پر بار کردن برنامه های اوقات فراغت بتوانیم اعتماد پدر و مادران را جذب کنیم و کیفیت کلاس ها و برنامه هارا بالاببریم


سعیدی مدیر کل آموزش پرورش در سخنانی گفت : دغدغه ما در تابستان پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده و باید در زمینه اوقات فراغت ریشه ای عمل کرده و این فرصت سه ماهه را غنیمت شماریم و از ظرفیت های که داریم نهایت استفاده را ببریم ما در قبال دانش آموزان مسئول هستیم.

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت :فرصت ثبت نام کلاس های اوقات فراغت از18خردادماه لغایت 5تیرماه است.

وی خاطر نشان کرد:در حوزه ی اوقات فراغت در چند محور،کارها را متمرکز کردیم . و با برنامه ریزی ها دستور عمل هایی را برای شهرستان ها ارسال و اعلام کردیم تا اوقات فراغت را تشکیل دهند.

وی افزودسال گذشته برای اولین بار ثبت نام این کلاس ها از سامانه ی همگام آغاز و انجام شد،که در استان خراسان شمالی30هزار900نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

شورزاده اظهارکرد:تمام تمرکز ما بر این است که برنامه اوقات فراغت در مناطق کم برخوردار نیز برگزار گردد.

مجید مصباح مدیر سازمان دانش آموزی برای غنی سازی و جذاب شدن کلاس ها ی اوقات فراغت پیشنهاداتی به جلسه ارائه نمودند.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در جلسه ستاد اوقات فراغت گفت:پیشنهاد می کنم برای پُر کردن اوقات فراغت دانش آموزان،به صورت تقریبا رایگان این عزیزان را با حضور و دعوت اساتید کشوری خبرنگار حرفه ای و فعال بار بیاوریم.
چرا که حرفه ی خبرنگاری،حرفه ای بسیارجذاب برای تمام قشرها به ویژه قشر دانش آموزان است.

وی افزود: اردوهای راهیان نور از نظر روحی و روانی،تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه دانش آموزان دارد.
وی در ادامه گفت :توصیه میکنم پایگاه ای را برای اعزام این دانش آموزان به ایران گردی و استان گردی،داشته باشیم تا اوقات فراغت فرزندانمان را اوقاتی مذهبی،اجتماعی،علمی پرکند.

مصباح اظهار کرد:با ایجاد شهرک های راهنمایی و رانندگی،میتوانیم بچه هایی که علاقه ی شایانی به رانندگی دارند در شهرک های راهنمایی و رانندگی،اوقات فراغت خود را در آنجا پر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار