مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس : تعلیم و تربیت باید در راس اولویت برنامه‌های کشور قرار گیرد

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس ، سازمان دانش آموزی، را نهادی اثرگذار در بدنه‌ی آموزش و پرورش دانست و گفت: ملی‌شدن طرح سرویس مدارس شهر شیراز یکی از افتخارات فارس است که با تلاش و همت سازمان دانش‌آموزی محقق شده است.

کد مطلب: ۹۱۴۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس : تعلیم و تربیت باید در راس  اولویت برنامه‌های کشور قرار گیرد

علی‌عسکر نجفی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از رانندگان برتر، دست‌اندرکاران سرویس مدارس سال تحصیلی 98-97 شهر شیراز ضمن تبریک سالروز سازمان دانش آموزی، گفت: هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش با خانواده در ارتباط نیست و در بینشان ریشه ندارد.
به گفته‌ی او هر برنامه‌ای که در آموزش پرورش مورد توجه قرار می‌گیرد یکی از ارکان آن خانواده است و آرامش خانواده را مهمترین هدف در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش دانست.
او بر نقش خانواده در اجرای صحیح برنامه‌های آموزش و پرورش و در موفقیت برنامه‌ها بسیار موثر دانست.
نجفی افزود: اهمیت همکاری بین خانواده و آموزش و پرورش روز به روز بیشتر می‌شود و با افزایش تعلیم و تربیت نیز روبرو است.
او تصریح کرد: اگر اقتصاد و فرهنگ در جامعه به خوبی اجرا شود نشان از خوب ایفا شدن نقش آموزش و پرورش است. ریشه کاستی‌های جامعه نیز در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان یک نهاد مهم و فراگیر، مربوط به آموزش و پرورش می‌شود و ما باید جویای این کمبودها باشیم.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش فارس او با اشاره به اینکه همه ارکان جامعه در تربیت سهیم هستند، افزود: تعلیم و تربیت در اولویت برنامه‌های کشورهای توسعه یافته است و ما نیز به همان مقدار که توسعه یافته هستیم به دانش‌آموز و امنیت و تعلیم و تربیت آن اهمیت می‌دهیم که نیازمند توجه جدی و بیشتر است.
نجفی افزود: آثار نگاه تربیتی به سرویس مدرسه در چند سال اخیر کاملا مشهود است و ما با باور به اینکه سرویس مدرسه، در واقع خود مدرسه سیار است و تعلیم و تربیت در آن اتفاق می افتد رانندگان سرویس مدرسه را مربیان سیار این مدارس نامیده‌ایم.

او ادامه داد: رانندگان باید بدانند که نوع رفتار، تعامل آنان با شهروندان، نوع خرید و نوع برخوردها همه آثار تربیتی فراوانی در دانش‌آموز دارد.

او بر این ادعا تاکید داشت که هرجا صحبت از تربیت است برای آموزش پرورش اهمیت ویژه ای دارد و باید به آن توجه بشود.
نجفی ادامه داد: در راستای استانداردسازی سرویس مدارس، آموزش و پرورش و به ویژه سازمان دانش‌آموزی فارس تمام توان خود را برای استفاده از فناوری‌های نوین به کار گرفت و با استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای بروز آسایش و آرامش را برای خانواده‌ها فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند بر فرایند سرویس دانش‌آموزان نظارت داشته باشند وبا آموزش پرورش نیز در ارتباط باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: امسال نهایت دقت در گزینش رانندگان را خواهیم داشت و از فعالیت رانندگان فاقد کارت صلاحیت به طور جد ممانعت خواهیم کرد.

سازمان دانش‌آموزی فارس، شامگاه دوشنبه 23 اردیبهشت 98 در مراسمی با حضور مسوولان آموزش و پرورش و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شورای شهر از بیش از 400 راننده و عوامل اجرایی برتر سرویس مدارس تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار