تربیت اجتماعی، رویکرداصلی در سازماندهی سرویس مدارس است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، مدیریت،ابتکار و خلاقیت با محوریت قانون را علت عمده موفقیت سازمان دانش‌آموزی برشمرد و افزود: مفتخریم که سازمان‌دانش‌آموزی همیشه در زمینه‌های مالی شفاف بوده و تمام کارهای اجرایی و ماموریت‌های خود را مبتنی با قانون انجام داده‌است.

کد مطلب: ۹۱۵۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی، رویکرداصلی در سازماندهی سرویس مدارس است

در راستای ملی شدن سامانه سرویس مدارس شهرشیراز و واگذاری نظارت و ساماندهی الکترونیک سرویس مدارس به سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور، امروز روسای سازمان‌های دانش‌آموزی ۵۹ منطقه آموزشی فارس گردهم آمدند تا با روند اجرایی کردن سرویس مدارس در مناطق خود آشنا و از تجربیات سازمان دانش‌آموزی فارس در مدیریت سرویس مدارس شهرشیراز بهره‌مند شوند.

محسن کلاری، امروز در جمع روسای سازمان دانش‌آموزی ادارات سراسر فارس ضمن تبریک بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی در کشور، گفت: سازمان دانش‌آموزی، سازمانی است که محصول تلاش و اندیشه کسانی است که دغدغه تربیت اجتماعی نسلی را دارند که میراث دار هویت ایرانی اسلامی است.
او ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی با ماموریت‌ها و فعالیت‌های تربیتی اجتماعی خود توانسته نقش موثری را در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند و امروز روسای سازمان‌های دانش‌آموزی در ادارات هم‌راستا با سایر معاونت‌ها دارای جایگاه و نقش موثر هستند.
او با اشاره به ملی شدن طرح سامانه سرویس مدارس فارس در کشور گفت: مسوولیت سرویس مدارس که پیش از این تنها در فارس و درشیراز برعهده سازمان دانش‌آموزی بود امروز در کل کشور و با الگوگیری از فارس و انتخاب استان فارس به عنوان استان معین کشور به سازمان‌های دانش‌آموزی واگذار شده‌است.
سازمان دانش‌آموزی ۱۱ ماموریت مهم تربیتی و اجتماعی مربوط به دانش‌آموزان را برعهده دارد که نظارت و سازماندهی الکترونیک سرویس مدارس، نظارت و ساماندهی پوشاک مدارس و نظارت بر پایگاه تغذیه سالم و برگزاری اردوهای تابستان و تشکیلاتی و برگزاری المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش و برگزاری دوره‌های خبرنگاری و فعالیت دانش‌آموزان علاقمند به خبرنگاری از جمله این ماموریت‌ها است.
از سال ۹۳ بامصوبه کارگروه ماده ۱۸ شهرشیراز، مسوولیت نظارت و ساماندهی الکترونیک به سازمان دانش‌آموزی فارس واگذار شده‌است و بعد از گذشت چهارسال، با تلاش همه‌جانبه‌ و نگاه تربیتی به سرویس مدرسه امروز این طرح و سامانه تمام الکترونیک سرویس مدارس شهرشیراز به عنوان یک سامانه ملی درکشور مطرح شده است و شاهد اجرایی شدن آن در کل کشور هستیم.
کلاری ادامه داد: استانداردسازی‌های بسیاری در سرویس مدارس در مدت چهارسال انجام شد به طوریکه مسوولیت سازماندهی الکترونیکی و اجرایی سرویس مدارس برعهده سازمان دانش آموزی و انجمن اولیاء و مربیان مسوولیت نظارت بر آموزش در سرویس را برعهده گرفته‌است و اجرا آن برعهده شهرداری‌ است.
او با تاکید بر اینکه شعار سرویس مدارس "امنیت، سلامت و تربیت" است، گفت: ما سرویس مدارس را مدرسه سیار نامیدیم و اهمیت تربیت در این مدرسه مورد تاکید است.
کلاری با اشاره به اینکه سرویس مدارس تنها دارای یک هدف ارزشمند به نام تربیت اجتماعی در سرویس است، گفت: ما سعی داریم تربیت را از درب مدرسه به مدرسه به درب منزل به منزل برسانیم و دانش‌آموز در تمام مدت زمانی که از خانه خارج می‌شود تا به خانه برگردد در حال تعلیم و تربیت باشد.

در این جلسه ضمن مرور فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، نکات و ملزومات اجرایی شدن و ساماندهی سرویس مدارس در مناطق و اجرا و نظارت بر ساماندهی پوشاک مدارس مرور شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار