نماینده دادگستری فارس: رسالت رانندگان سرویس مدارس نسبت به دانش‌آموزان، برابر با نقش یک معلم است

شیراز (پانا) - سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با تاکید بر جایگاه رانندگان سرویس مدارس و رسالت آنان در تربیت دانش‌آموزان گفت: این جایگاه و رسالت کمتر از نقش یک معلم نیست و بخش بسیاری از رفتارهای اجتماعی را دانش آموزان از رانندگان الگو میگیرند و منشا الگو است.

کد مطلب: ۹۰۶۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده دادگستری فارس: رسالت رانندگان سرویس مدارس نسبت به دانش‌آموزان، برابر با نقش یک معلم است

بهرام بابایی‌زاده در نخستین جلسه برنامه‌ریزی سرویس مدارس ویزه سال تحصیلی 99-98 در جمع مدیران اجرایی سرویس مدارس نواحی شیراز و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز که به همت سازمان دانش آموزی فارس برگزار شده بود، افزود: با توجه به نقش حساس و جایگاه راننده سرویس مدارس، باید نسبت به بکارگیری رانندگان اصلح اهتمام جدی صورت گیرد.

او ادامه داد: ما معتقدیم که سالم ترین و پاک ترین بستر آموزشی و دستگاه اجرایی، آموزش و پرورش است و این اعتقاد در جامعه هم وجود دارد و به همین دلیل اگر حتی یک مورد بی اخلاقی و یا تخلفی در این سیستم رخ دهد جامعه آن را برنمی‌تابد و تمام جامعه نسبت به آن تخلف واکنش نشان می‌دهند.

او اظهار داشت: دغدغه خانواده‌ها آرامش و امنیت فرزندانشان است به طوری که حتی حاضرند تمام ثروت خود را فدای سلامت و امنیت فرزند خود کنند و همین امر موجب می‌شود که کوچکترین حادثه در زمینه دانش‌آموزی حساسیت اجتماعی را دربرداشته باشد.

او با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی خیلی آسان‌تر و راحت‌تر از درمان است گفت: در بحث دانش‌آموزان و وقوع جرم در این حوزه هیچ قاضی کوچکترین اغماض را قائل نمی‌شود.

سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، ادامه داد: قانونگذار در هنگام وقوع جرم حداقل و حداکثر مجازات را تعیین کرده و اگر بحث جرم علیه دانش‌آموزان مطرح باشد قاضی از حداکثر مجازات استفاده می‌کند چون یک دانش‌آموز در این میان دچار آسیب شده و عواقب غیر قابل جبرانی دارد.

بابایی‌زاده با اشاره به آمار رانندگان فاقد کارت صلاحیت خواستار پیگیری از سوی شرکت‌های حمل و نقل تا اخذ کارت صلاحیت رانندگان شد.

او آموزش مداوم رانندگان و آموزش جرم و جرم شناسی به رانندگان و آگاه سازی آنان نسبت به مواردی که جرم است و حتی اولیا و خانواده‌ها و بکارگیری رانندگان منوط به گذراندن دوره آموزشی را به عنوان پیشنهاد از سوی مجموعه دادگستری ارائه داد.

او استفاده از سیستم هوشمند جی‌پی‌اس که خوشبختانه امروز در سرویس مدارس شهر شیراز در حال استفاده است را موثر دانست و افزود: این سیستم رفتار راننده و مدت زمان رانندگی و مسیر حرکت را رصد می‌کند و موجب کاهش دغدغه خانواده‌ها، راننده و امنیت فرزندان می‌شود.

او در پایان از تبدیل شدن مدل سرویس مدارس شهر شیراز به یک مدل ملی در کشور ابراز خرسندی کرد و آنرا موجب افتخار و مباهات استان فارس برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار