آخرین اخبار از قیمت اقلام مصرفی سفره‌های رمضان در بازار

تهران (پانا) – به دلیل افزایش تقاضای مصرفی قیمت برخی از اقلام پرمصرف کالایی ممکن است در ماه رمضان با افزایش همراه باشد البته برخی از صنوف از جمله فروشندگان گوشت معتقدند امسال رمضان با افزایش بیشتری برای تقاضای مصرفی مواجه نیستند.

کد مطلب: ۹۱۳۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آخرین اخبار از قیمت اقلام مصرفی سفره‌های رمضان  در بازار

علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا گفت: فروش گوشت گوسفندی نیز متاثر از وضع رکودی حاکم بر بازار با کاهش تقاضا مواجه است و این انتظار که قیمت گوشت گوسفندی متاثر از افزایش تقاضای ماه رمضان با رشد بیشتری همراه شود، وجود ندارد.

وی افزود:‌ افزایش تقاضای مصرف در ماه رمضان در سال‌های گذشته وجود داشته است اما با توجه به روندی که در ماه‌های اخیر و پس از گرانی گوشت ایجاد شده است این انتظار که گوشت با افزایش تقاضا و قیمت در ماه رمضان همراه باشد وجود ندارد.

ملکی گفت: اقتصاد خانوارها ضعیف شده است و رکود حاکم بر اقتصاد بر فعالیت واحدهای صنفی تولید و فروش گوشت گوسفندی نیز تاثیرگذار بوده است.

وی درباره اختصاص ارز به واردات گوشت گفت:‌ خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از سهمیه گوشت تنظیم بازاری برخوردار خواهند بود.

ملکی با بیان اینکه گوشت برای عرضه در واحدهای صنفی با قیمت شقه هر کیلوگرم 93 تا 95 هزار تومان عرضه می‌شود، گفت:‌ واحدهای صنفی با افزایش 10 درصدی نسبت به عرضه این گوشت به مردم اقدام می‌کنند و گوشت با قیمت حدود 103 هزار تومان در واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه اختصاص ارز نیمایی برای واردات گوشت ادامه دارد، گفت:‌ واردکنندگانی که مایل باشند می‌توانند از ارز نیمایی برای واردات گوشت استفاده کنند.

احتمال افزایش قیمت اقلام پرتقاضا در ماه رمضان

اما قاسمعلی حسنی، رئیس اتحادیه بنکداران، گفت مصرف برخی اقلام کالایی در ماه رمضان با افزایش همراه است. به گفته او اقلامی همچون، برنج، روغن، چای، شکر، خرما، پنیر و حبوبات از جمله کالاهایی هستند که مصرف آن‌ها در ماه رمضان بیشتر می‌شود اما افزایش قابل توجهی در قیمت برخی از این کالاها در بازار رخ نداده است.

افزایش دو برابری قیمت آش و هلیم در رمضان امسال

حسین محمدی، رئیس اتحادیه کباب‌، آش و هلیم نیز در خصوص قیمت مصوب آش و حلیم برای ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم و لزوم رعایت مسائل بهداشتی برای پخت و عرضه این غذا‌ها لازم است تا شهروندان عزیز حتماً آش و هلیم مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی مجاز که بنر‌های متحد الشکل اتحادیه را نصب کرده‌اند، خریداری کنند.

وی همچنین با هشدار به عرضه هلیم و آش توسط واحد‌های صنفی غیر مجاز و اماکن غیر بهداشتی گفت: با هماهنگی انجام شده با اتاق اصناف بازرسی‌های لازم انجام خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه عرضه و توزیع آش و هلیم در اصناف غیرمجاز قطعاً برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

سال گذشته، قیمت هر کیلو هلیم ساده ۱۲ هزار تومان، هلیم معجون با تمامی مخلفات کامل ۱۵ هزار تومان، قیمت هر کیلو آش‌شله قلمکار با مخلفات کامل ۱۵ هزار تومان، هر کیلو آش رشته ساده ۱۲ هزار تومان، هر کیلو آش رشته با تمام مخلفات کامل ۱۳ هزار تومان اعلام شده بود.

افزایش بیش از 50 درصدی نرخ زولبیا و بامیه در رمضان 98

هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان 98 با قیمت مصوب 20 هزار تومان عرضه می شود و قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه دو ۱۸ هزار تومان اعلام شد.

سال گذشته قیمت زولبیا و بامیه درجه یک در رمضان ۱۴ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲، ۱۲ هزار تومان تعیین شده بود. براین اساس قیمت، هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با نسبت به سال گذشته ۶ هزار تومان افزایش یافته است.

توزیع ۲۳۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازاری در فروشگاه های زنجیره‌ای تهران

در این میان امیرخسرو فخریان، رییس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، از توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان با نرخ مصوب خبر داده است و می‌گوید تناژ تخصیص یافته صرفا برای شهر تهران از سوی ستاد تنظیم بازار برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره ای به میزان شکر ۱۰۰۰تن و برنج ۱۳۰۰ تن است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، امیرخسروفخریان در روزهای اخیر اعلام کرد بر اساس مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازارقرار است کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج، روغن مصرف خانوار، خرما، گوشت منجمد گوساله، مرغ منجمد و مرغ گرم در این ایام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ما همچون گذشته در اجرای هماهنگ سیاست‌های دولت در ساماندهی و ایجاد آرامش و ثبات در بازار بخصوص ایام رمضان گام بر می داریم، افزود: تناژ تخصیص‌یافته صرفا برای شهر تهران از سوی ستاد تنظیم بازار برای توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به میزان شکر 1000تن و برنج 1300 تن است که تا کنون فرآینده جذب این دو قلم کالا شروع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار