رییس تبلیغات اسلامی آستارا؛

در ماه رمضان فقرا را سر سفره احسان بنشانیم

خبرگزاری پانا:˝حجت الاسلام حسن ملائکی ˝ افزود: ماه رمضان ماه احسان و نیکی است و اعمال پسندیده بندگان در این ماه دارای ثواب کثیری می باشد.

کد مطلب: ۲۳۷۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام حسن ملائکی با اشاره به اینکه یکی از این اعمال شایسته احسان و نذورات در این ماه است ، اضافه کرد: مومنان و دینداران در ماه ضیافت الهی با احسان و اطعام به افراد مستحق باعث رضایت حق تعالی شوند.

وی اظهار کرد: احسان در اشکال مختلفی از قبیل انعام ، انفاق ، صدقه ، وقف ، اطعام ، یتیم نوازی و رسیدگی به فقرا و درماندگان تجلی پیدا می کند.

وی در ادامه بیان کرد: انجام امور تشریفاتی و اولویت قرار دادن افراد متمول و غنی در احسانات مومنان باید کم رنگ شود.

وی یکی از فلسفه های روزه را برانگیختن حس همدردی نسبت به مستمندان و همنوعان تنگدست عنوان کرد و ادامه داد: آنان که زندگی آسوده ای دارند و رنج فقر و گرسنگی و تشنگی را نچشیده اند ، ممکن است از حال مستمندان غافل بمانند به همین جهت روزه وسیله ای است تا آن افراد از غفلت رهایی یابند و به یاد رنج مستمندان بیفتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا اضافه کرد: احسان، اطعام و انفاق به مستمندان در ماه مبارک رمضان در آموزه های دینی ما بسیار سفارش و تاکید شده است که مومنان روزه دار باید به این امر بیش از پیش توجه کنند.

حجت الاسلام ملائکی با تقدیر از برنامه های کمیته امداد امام (ره) در راستای اطعام نیازمندان گفت: اطعام نیازمندان و اکرام ایتام پسندیده ترین حرکت خیر در ماه رحمت الهی است که این امر باید در بین تمامی اقشار بی نیاز نهادینه شود.

وی در ادامه از جزء خوانی قرآن کریم در 15 مسجد شهرستان آستارا خبر داد و بیان کرد: این جزء خوانی با حضور قاریان برجسته استانی تا پایان ماه مبارک رمضان در اوقات صبح و عصر ادامه دارد.

وی تفسیر آیات نورانی قرآن را در کنار قرائت دارای اهمیت فوق العاده ای ذکر کرد و افزود: تفسیر قرآن کریم در سطح 20 مسجد شهرستان آستارا با حضور علما و مفسران این کتاب آسمانی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار