74 سفره مهربانی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در زنجان پهن شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 74 سفره مهربانی در قالب طرح ملی همای رحمت و به منظور تکریم و اطعام نیازمندان روزه دار از سوی جمعیت هلال احمر این استان پهن شده است.

کد مطلب: ۵۱۳۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " علی طاهری" در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش ریالی این تعداد سفره غذایی پهن شده را بیش از 740 میلیون ریال ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از شش هزار و 160 نفر بر سر این سفره های مهربانی نشستند، افزود: این افراد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، ایتام و خانواده های کم برخوردار مناطق محروم، بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانواده، خانواده های بی سرپرستان و زندانیان، محرومان، معلولان، سالمندان و از کار افتادگان بودند .

وی بابیان اینکه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر زنجان برای پهن سفره های مهربانی و توزیع سبدهای غذایی در میان خانواده های نیازمند و رفع نیاز و مایحتاج ضروری آنان از توان توانمندان خیر بهره می گیرد اظهار کرد: طی مدت یاد شده یک هزار و 985 سبد غذایی (جیره خشک) به ارزش قریب یک میلیارد و 600 میلیون ریال در بین نیازمندان استان توزیع شد .

طاهری افزود: طرح همای رحمت با هدف ارائه کمک های مالی و غیرنقدی به خانواده های بی بضاعت و نیازمند قریب 13 سال است انجام می شود که امسال نیز در حد وسع و توان انجام شد و توزیع سبدهای غذایی نیز به خاطر حفظ آبرو و حیثیت جمعیت هدف بعد از افطار و یا قبل سحر انجام می شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ارزش هرسبد غذایی را بطور میانگین 800 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این سبدهای غذایی شامل برنج، روغن، چای، لوبیا، گوشت، ماکارونی، رب، خرما، قند و شکر و برخی اقلام دیگر است .

طاهری، میزان کمک های نقدی خیرین را حدود 130 میلیون ریال (تبدیل به سبد غذایی) و اقلام غیرنقدی جمع آوری شده از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر زنجان را نیز بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: در این طرح موفق که همه ساله انجام می شود هلال احمر زنجان نیز به عنوان حلقه واسط بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان عمل می کند و هیچ اعتباری را نیز از بودجه این جمعیت هزینه نکرده است .

وی تصریح کرد: در شهرستان زنجان حدود 700 نفر در سر سفره مهربانی پهن شده در سالن چندمنظوره این جمعیت اطعام شدند که 300 نفر آنان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، ناشنوایان و داوطلبان بودند .

طاهری هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ نوعدوستی در میان عموم مردم ذکر کرد و افزود: در جوار اجرای طرح همای رحمت، هشت چادر سلامت نیز از سوی این جمعیت به منظور ویزیت رایگان توسط پزشکان در هشت روستای محروم زنجان برپا شده است و طی آن 338 زن و 343 مرد از آن بهره مند شده اند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار