مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

همایش آموزش خانواده در هرمزگان

خانواده نقش کلیدی در کاهش اضطراب دانش آموز دارد

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نقش خانواده ها در کاهش اضطراب دانش آموزان انکار ناپذیر و به تعبیری یک نقش کلیدی است.

کد مطلب: ۹۱۳۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش آموزش خانواده در هرمزگان

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان موسی دادی زاده سرخایی در همایش آموزش خانواده که با حضور دکتر افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس فدراسیون آسیایی شورای جهانی روان درمانی در محل سالن دانشگاه فرهنگیان بندرعباس برگزار شد، افزود:

این همایش در راستای استحکام خانواده و ارتقای سطح دانش و بینش والدین نسبت به تربیت فرزندان با عنوان آموزش خانواده برگزار شده است.

وی با بیان این که این همایش با حضور 600 نفر از اولیا و فرهنگیان استان برگزارشد، بیان داشت: رویکرد این همایش بر اساس بندهای مرتبط در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این همایش گفت : نزدیک شدن فصل امتحانات و همچنین لزوم شناخت خانواده ها در جهت کاهش اضطراب دانش آموزان در آستانه امتحانات نوبت دوم از جمله اهداف برگزاری همایش آموزش خانواده است.

رئیس فدراسیون آسیایی شورای جهانی روان درمانی نیز در این همایش به تشریح جایگاه معلم پرداخت و بر نقش سازنده معلم در زندگی دانش آموزان،حقوق عاطفی دانش آموزان و فرزندان ، منت و فداکاری، جاذبه ها و دافعه های ارتباطی ، واژه های عاطفی و عدم استفاده از واژه های انضباطی تاکیدکرد .

غلامعلی افروز همواره دانش زندگی را بر دانشمند شدن ارجح دانست و به مباحثی همچون اشتهای یادگیری ، روشهای تقویت حافظه ، معماری ذهن ، کاهش اضطراب ، نقش اولیا و مربیان در محبوبیت و اثربخشی حیاط فردی خانوادگی پرداخت.

مسئول انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت ایام امتحانات برای خانواده ها و تاثیر روحی و روانی اضطراب بر دانش آموزان گفت : همایش بزرگ آموزش خانواده در دو بخش دانش آموزی و خانواده برگزار شد .

که در بخش اول همایش با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات پیرامون کاهش استرس امتحان و همچنین مباحثی با عناوین عوامل استرس زا ، فردی ، خانوادگی و محیطی ، نحوه برنامه ریزی و مدیریت فعالیت ها در ایام امتحانات توسط استاد کشوری دکتر افروز مطرح و در ادامه نیز به سوالات دانش آموزان پاسخ داده شد .

بتول جهانداری ادامه داد : بخش دوم همایش نیز که با حضور خانواده ها و جمعی از مدرسان آموزش خانواده برگزار شد.

وی تصریح کرد: توسعه آموزش های خانواده در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، یکی از رویکردهای اصلی انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش هرمزگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار