مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

جشنواره جابربن حیان بسترساز رونق تولید است

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان بسترساز رونق تولید است، گفت: پژوهش های علمی دانش آموزان می تواند در رونق تولید کشور مورد استفاده قرار بگیرد و در تحقق رویکرد شکوفایی تولید تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۹۰۹۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره جابربن حیان بسترساز رونق تولید است

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی در جلسه پشتیبانی ستاد برگزاری جشنواره استانی جابربن حیان افزود: دوره ابتدایی بستر مناسبی برای آموزش های پژوهشی مرتبط با تولید ملی و همچنین ترویج و ترغیب خانواده ها در استفاده از تولیدات داخلی باشد.

وی ادامه داد: همه ساله جشنواره پژوهش های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) با هدف تقویت حس کنجکاوی و توسعه و ترویج پژوهش در مدارس ابتدایی استان برگزار می شود و این مهم به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها مورد حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان است و همه بخش ها مکلف به حمایت از این مهم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی یکی از محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، یادآور شد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش و خلاقیت در مدارس ابتدایی توجه ویژه ای را در نظام آموزشی به خود معطوف کرده است.

این مسوول همچنین گفت: نتیجه توجه و سرمایه گذاری در بخش پژوهش و تحقیق در دوره ابتدایی، تربیت دانش آموزان خلاق و مبتکر برای دوره متوسطه و آموزش عالی است که تامین کننده آینده کشور از حیث نیروی انسانی کارآمد خواهد بود.

دادی زاده در پایان با تقدیر از اهتمام معاونت آموزش ابتدایی در پشتیبانی و فراهم ساختن مقدمات برگزاری جشنواره، اظهار امیدواری کرد جشنواره امسال با هنرنمایی دانش آموزان پژوهشگر، با پویایی و شکوه خاصی برگزار شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان نیز جشنواره جابربن حیان را یکی از مهمترین دستاوردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این جشنواره با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی در مدارس ابتدایی برگزار می شود.

ایرج بیت اللهی افزود: فراگیری مواد درسی به صورت درهم تنیده، تعامل والدین و مدرسه، تحقق یادگیری مادام العمر، تمرین مدیریت زمان و شکل گیری ایجاد زمینه کارآفرینی از دوره ابتدایی در دانش آموزان به عنوان بخش دیگری از اهداف این جشنواره، مورد اهتمام جدی مدیران و معلمان در مدارس است.

وی در ادامه ضمن تشریح جزییات روند اجرای مقدماتی این جشنواره، بیان داشت: در گام اول هر ساله در بهمن ماه، مدیران مدارس از آثار کل مدرسه نمایشگاهی را برگزار و در ادامه در اسفندماه نیز آثار منتخب آموزشگاه ها به معرض نمایش گذاشته شده و از آثار خلاقانه تجلیل می شود.

به گفته وی در واقع برای اجرای گام اول، مناطق تابعه از ابتدای سال تحصیلی جاری با دریافت شیوه نامه از استان و تشکیل کمیته های علمی و همچنین انتخاب افراد توانمند به عنوان مدرس و رابط مدارس، کارگاه های آموزشی برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء را برگزار می کنند که در تاریخ 28 فروردین ماه طی مراسمی از این عزیزان تجلیل شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان به سمت پژوهش و تحقیق باید از کلاس درس شروع شود و این مهم به عنوان راهبرد آموزش ابتدایی در استان، محور فعالیت همه مدارس ابتدایی است.

بیت اللهی با اشاره به آثار راه یافته به مرحله استانی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره از میان 28 هزار پژوهش علمی در مدارس، 155 پروژه علمی خلاقانه به مرحله استان راه یافته است.

به گفته وی جشنواره امسال دهم و یازدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود و پروژه های دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی در نمایشگاهی جهت بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

این مسوول همچنین گفت: آثار راه یافته به مرحله استانی در چهار قالب طبقه بندی، نمایش علمی، طراحی ساخت و آزمایش است که نتایج به دقت ارزیابی و داوری شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در پایان با قدردانی از عوامل برگزاری این جشنواره، یادآور شد: استان هرمزگان همه ساله در جشنواره کشوری جابربن حیان درخشیده است و امیدواریم آثار امسال نیز در کانون توجه جشنواره کشوری قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار