رودخانه های گیلان برای جلوگیری از وقوع سیل لایروبی شوند

آستار ا (پانا) - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: لایروبی برخی از رودخانه های استان برای جلوگیری از وقوع سیل و خطرات احتمالی ناشی از آن ضروری است و این امر باید مورد توجه مدیران دستگاه های متولی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۱۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رودخانه های گیلان برای جلوگیری از وقوع سیل لایروبی شوند

مدیر کل ستاد بحران استانداری گیلان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آستارا گفت: صیانت از حریم رودخانه ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است و در این راستا نباید کوتاهی صورت بگیرد زیرا طغیان رودخانه ها می تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.
وی اضافه کرد: حفاظت از حریم ساحل و نگهداری از طبیعت بکر استان گیلان وظیفه همگانی است و برخورد قانونی با متجاوزان حریم طبیعت باید مورد توجه ادستگاه های متولی باشد.
وی بیان کرد: بافت‌های مسکونی فرسوده یکی از مسائل مورد توجه مدیریت بحران است و در این راستا باید اجرای طرح بازآفرینی شهری مدنظر باشد.
فرماندار آستارا هم گفت: میانگین بارش سالیانه این شهرستان یک هزار و 300 میلیمتر است اما در ایام گرم سال با کمبود آب شرب مواجه هستیم.
حسن رستم زاد اضافه کرد: وضعیت حوزه سلامت آستارا، شایسته مردم این شهرستان نیست و باید به این مسئله نگاه ویژه شود و این از مطالبات مردم است.
وی بیان کرد: کمبود مصالح در حوزه راهداری و کمبود امکانات و تجهیزات در ایستگاه آتش نشانی آستارا از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار