مرکز مشکلات ویژه یادگیری، آماده ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به مدارس

مشهد (پانا) - بازدید مدیر اداره آموزش وپرورش ناحیه سه و معاون آموزش ابتدایی ناحیه سه ازمرکز اختلالات یادگیری "قاصدک"

کد مطلب: ۹۱۰۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

مرکز اختلالات یادگیری قاصدک واقع در" فیاض بخش ۶ " باهدف استفاده دانش آموزان دارای مشکل یادگیری درکنار تحصیل در مدارس عادی، برای رفع مشکلات خاص یادگیری ازخدمات پاره وقت ، راه اندازی شده است .

کودک یا نوجوان دچار مشکلات ویژه یادگیری فردی است که در یک یا چند فرایند پایه مربوط به استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری دچار اختلال است ، که این وضعیت ممکن است خود را در توانایی ناقص برای گوش دادن ، تفکر ، گفتار ، خواندن ، نوشتن ، املاء یا محاسبات ریاضی نشان دهد . این اختلال وضعیت هایی مانند معلولیت های ادراکی ، ضایعات مغزی ، بدکاریهای جزیی مغز ، نارسایی در خواندن و ناگویایی تحولی را در بر می گیرد .

شایان ذکراست که: دانش آموزان مدارس عادی که در یک درس خاص از قبیل ریاضی ، املاء ، خواندن و ... مشکل داشته باشند به این مرکز ارجاع داده می شوند و پس از ارزیابی های اولیه توسط معلمان ویژه ، برنامه آموزش و توانبخشی متناسب با نیاز دانش آموز طراحی و اجرا می شود .

️اهداف:

۱- کمک به افزایش موفقیت تحصیلی دانش آموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری از طریق آموزش و توانبخشی برای گذرانیدن موفقیت آمیز دوره تحصیلات .

۲- توسعه خدمات تشخیصی، آموزشی وتوانبخشی برای این گروه از دانش آموزان .

۳- شناسایی کودکان دچار مشکلات ویژه یادگیری و تغییر نگرش های والدین و آموزش به کارکنان آموزش عادی از طریق برگزاری کارگاه های اموزشی ودوره های ضمن خدمت .

♦️وظایف :

۱- شناسایی ، تشخیص ، آموزش و توانبخشی کودکان دچار مشکلات ویژه یادگیری با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه

۲-طراحی و اجرای برنامه های آموزشی در قالب آموزش انفرادی و گروههای کوچک

۳- انجام آزمونهای هوشی و شناختی ، آزمونهای ادراکی - حرکتی ، پیشرفت تحصیلی ، شخصیت و مصاحبه بالینی به منظور تشخیص نوع مشکل دانش آموز

۴- ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به والدین و معلمان دانش آموزان دچار مشکلات ویژه یادگیری

۵ - ایجاد زمینه همکاری با آموزش و پرورش عادی برای اجرای پژوهش ها و برگزاری همایش ها در حوزه مشکلات ویژه یادگیری

۶ - ایجاد ارتباط فعال با سایر مراکز به منظور تبادل دانش و مهارتها

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار