میر رضا شفیع‌پور: ما باید دانش‌آموزان پرسشگر و دبیران متفکر تربیت کنیم

شهرقدس (پانا) - معاون آموزش متوسطه دوره اول اداره کل شهرستانهای استان تهران موفقیت هر نظامی را در گرو شناسایی استعداد های دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۹۰۹۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
میر رضا شفیع‌پور: ما باید دانش‌آموزان پرسشگر و دبیران متفکر تربیت کنیم

میر رضا شفیع‌پور معاون آموزش متوسطه دوره اول اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی و تقدیر از برترین‌های شهرقدس گفت: خوشحال و خرسندم که در جمع دانش‌آموزان پویا و فعالی چون شما هستم، دوره متوسطه اول دوره انتقالی از دوره کودکی به نوجوانی است ودوره نوجوانی بر دو محور استوار میباشد که محور اول هویت پذیری است وشامل زبان و ادب و پیشینه کشور است.

او افزود: یکی از نکات مهم، هدایت تحصیلی دانش آموزان است که باید از ابتدا شروع کنیم به کشف استعدادهای دانش آموز تا در مسیر درستی قرار بگیردو اگر ما این دانش آموزان را درست راهنمایی نکنیم، دچار اشتباه میشوند و همین اشتباه سبب خواهدشدکه آینده دانش آموزان نوجوان به خطر بیفتد.

او در رابطه با دوره مدرن تحصیلی عنوان کرد: در گذشته ما تنها ده درصد باسواد داشتیم اما زمانی که دوره مدرن تحصیلی شروع شد حدود نود ویک درصد باسواد شدند که این افزایش آمار افراد باسواد برای یک جامعه بسیار بارزش است و منظور از این سواد، خواندن و نوشتن و حل محاسبات ساده است و ما اگر بتوانیم دانش آموزان رو وادار به پرسشگری کنیم این درصد بهبود میابد. این پرسشگری با همین جشنواره‌ها و تحقیقات افزایش میابد.

شفیعی پور خطاب به دبیران بیان کرد: کسانی که معلم هستند و با نوجوانان سروکار دارند باید تلاش کنند که حساسیت نوجوانان را درک کنند.اگر شرایط روحی و روانی این نوجوانان را درک نکنیم به خطا خواهیم افتاد.

/خبرنگار:محمد جواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار