موزه عصارخانه شاهی میزبان نمایشگاه "ازدواج در آئینه اسناد" در هفته فرهنگی اصفهان است

اصفهان (پانا) - نمایشگاه کتاب "فرهنگ عامه"، نمایشگاه "اسناد ازدواج دوره قاجار در اصفهان"، نشست تخصصی پوشاک مردم اصفهان در دوره صفویه و نشست تخصصی منابع فرهنگ عامه عنوان ویژه برنامه هایی است که همزمان با برپایی هفته فرهنگی اصفهان از سوی عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۹۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
موزه عصارخانه شاهی میزبان نمایشگاه "ازدواج در آئینه اسناد" در هفته فرهنگی اصفهان است

مدیر عصارخانه شاهی با اعلام این خبر گفت: در ایام برپایی هفته فرهنگی اصفهان که از سوم تا نهم اردیبهشت ماه با شعار «هفته فرهنگی اصفهان، همدلی برای ایران» برگزار می شود، نمایشگاه کتابی با محوریت فرهنگ عامه و مباحث مختلف مرتبط با آن مانند غذا، اسطوره ها، باورها، عقاید و فرهنگ شهری و شهروندی مردم، با همکاری کتابفروشی زمان و اداره امور کتابخانه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در فضای موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود.
مریم قانونی از برپایی نمایشگاه اسناد ازدواج و عقدنامه های دوره قاجار در اصفهان در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه که بخش دیگری از برنامه های هفته فرهنگی اصفهان از سوی این موزه است، با همکاری مرکز اسناد کتابخانه ملی اصفهان، سوم اردیبهشت ماه، ساعت 10:30 صبح در موزه عصارخانه شاهی افتتاح می شود و تا سوم خردادماه میزبان شهروندان خواهد بود.
او از برگزاری هشتمین نشست از سلسله نشست های «فولکلور و فرهنگ عامه» همزمان با هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و گفت: مجموعه نشست های فولکلور و فرهنگ عامه تاکنون در قالب هفت نشست با محوریت فرهنگ عامه برگزار شده و اینک هشتمین نشست آن برگزار خواهد شد.
او ادامه داد: این نشست با محوریت «نقش منابع فرهنگ عامه در تدوین تاریخ اجتماعی اصفهان» ، با سخنرانی دکتر موسی پور و همکاری اداره امور گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
او خاطرنشان کرد: چهارمین برنامه عصارخانه شاهی ویژه این ایام، نشست تخصصی پوشاک و فرهنگ با موضوع «پوشاک مردم اصفهان در دوره صفویه» است که روز پنجشنبه، پنجم اردیبهشت ماه در خانه تاریخی مشیرالملک واقع در خیابان هاتف، کوچه مشیر برگزار خواهد شد.
او تاکید کرد همزمان با این برنامه، نمایشگاهی با همکاری مرکز تخصصی بانوان آفتاب با محوریت لباس ایرانی اسلامی با عنوان «نقش و رنگ» در خانه مشیرالملک افتتاح می شود تا نهم اردیبهشت در معرض بازدید علاقمندان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار