موزه عصارخانه شاهی میزبان موسیقی‌های مرتبط با بناهای تاریخی

اصفهان (پانا) - معماری موسیقی جامد است. همان موسیقی است که در عالم غیر مادی جریان دارد و معماری ایرانی مصداق بارز و عینی در جهان مادی دستگاه‌ها و نغمه‌های موسیقی ایرانی است. هر بنایی علی الخصوص بناهایی که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ما دارند هر کدام تداعی‌کننده موسیقی در دستگاه خاص خود هستند.

کد مطلب: ۹۴۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
موزه عصارخانه شاهی میزبان موسیقی‌های مرتبط با بناهای تاریخی

مریم قانونی مدیر موزه عصارخانه شاهی با بیان اهمیت این موضوع، اظهار کرد: برنامه "بنا و نوا" دوشنبه های اول هرماه از ساعت 17 تا 19 و پنجشنبه ها از ساعت 11 تا 13 در عصارخانه شاهی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مخاطب این برنامه جوانان هستند، بیان کرد: این برنامه قبلا هم در موزه عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شد ولی اخیرا برگزاری آن هدفدار و مرتب شده است.
مدیر موزه عصارخانه شاهی با بیان اینکه بنا و نوا تا پایان پاییز ادامه دارد، گفت: مبدع و پایه گذار این گونه برنامه ها استاد بهرنگ کوفگر هستند، در بنا و نوا بداهه نوازی، تک نوازی و اجرای ردیف موسیقی اجرا می‌شود.
قانونی با بیان اینکه برای شرکت در این برنامه باید بلیط ورودی موزه تهیه شود، ادامه داد: استاد کوفگر بناها و دستگاه‌هایی را انتخاب می‌کنند که با بناهای تاریخی همخوانی داشته باشد و حس و حالش را منتقل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار